وزیر بهداشت گفت: دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات نظام سلامت نیست. مطالبات مردم آن قدر گسترده و به حق است که اگر تنها متکی به دولت باشیم تا دو سه دهه آینده هم نمی‌توانیم نیازهای سلامت مردم را برطرف کنیم.

دولت بدون کمک مردم تا ۳۰ سال آینده هم نمی‌تواند مشکلات نظام سلامت را حل کند
سلامت نیوز : وزیر بهداشت گفت: دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات نظام سلامت نیست. مطالبات مردم آن قدر گسترده و به حق است که اگر تنها متکی به دولت باشیم تا دو سه دهه آینده هم نمی‌توانیم نیازهای سلامت مردم را برطرف کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ سید حسن هاشمی با بیان این مطلب در بازدید از پروژه احداث بیمارستان 800 تختخوابی مهدی کلینیک تهران، بیان داشت: این کمکها می‌تواند در قالب خیریه ها و حضور فعال بخش خصوصی در زمینه احداث پروژه های بیمارستانی و سپردن اداره این مراکز به دست خود این بخش ها باشد.

وی افزود: مطالبات مردم از نظام سلامت آن قدر گسترده و به حق است که اگر تنها متکی به دولت باشیم تا دو سه دهه آینده هم نمی‌توانیم نیازها را برطرف کنیم و چاره ای جز بکارگیری توانمندی های بخش خصوصی و نیکوکاران نداریم.

وزیر بهداشت با قدردانی از مرحوم سیدمحمدگرامی و خاندان این خیّر که همت خود را مصروف احداث بیمارستانی بزرگ کرده اند، گفت: این کارها باقیات صالحاتی است که برای نیکوکاران خیر دنیا و آخرت دارد و وزارت بهداشت برای بهره گیری از کمک خیرین همواره آماده است و هرجا نیاز باشد تسهیلات لازم را فراهم می کند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: سلامت شامل بهداشت، درمان و توانبخشی است. وزارت بهداشت سیاستگزار این عرصه هاست و نقش حاکمیتی دارد ولی می‌توانیم بخش اجرایی کار را به مردم بسپاریم.

وی از عزم دولت و شخص رئیس جمهوری برای فراهم کردن زمینه های مشارکت مردم در ورود به چنین اموری را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در سفری که به استان فارس داشتم پروژه های زیادی را در شهرهای شیراز و جهرم مشاهده کردم که خوشبختانه توسط خیرین در حال ساخت بود.

وی افزود: قدرت لایزال مردم که متکی به قدرت لایزال الهی است می‌تواند تمام موانع را از سر راه بردارد و انجام چنین کارهای خیری بهترین خدمتی است که افراد می توانند در حق خود و همنوعان انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha