باتوجه به اینکه براساس آمار گمرک کشور دولت دهم درسال 90 پس از فراگیر شدن تلاطمات قیمت در بازار مرغ، 39 تن گوشت مرغ به ارزش 94 هزار و 552 دلار از اوکراین وارد کرده است به همین جهت احتمال واردات گوشت‌های آلوده به رادیواکتیو از اکراین درواپسین روزهای عمراین دولت نمی تواند فقط یک شایعه محسوب شود.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس، با بیان اینکه مجلس درحال بررسی واردات گوشت های آلوده به کشور است،گفت:مسئولان سازمان دامپزشکی کشور اظهارداشتند که مقداری گوشت قرمز از اوکراین وارد کشور شده اما این گوشت ها وارد بازار نشده و به محض ورود به کشور تحویل سازمان انرژی اتمی شده است.

علی ایرانپور در گفت و گو با خانه ملت، در پاسخ به این سؤال که روند بررسی پرونده واردات گوشت های آلوده به رادیو اکتیو تا چه میزان پیشرفت کرده است؟ گفت:متأسفانه در چند ماه گذشته موضوع واردات گوشت های آلوده به رادیو اکتیوبه خبر ساز شد به طوری که  در حال حاضر پرونده واردات گوشت های آلوده به رادیو اکتیودرکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس در حال بررسی است و امیدواریم نتایج و گزارش این پرونده هرچه سریع تر از سوی کمیسیون کشاورزی مجلس و سایر دستگاه های متولی در آینده نزدیک اعلام شود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، افزود: با خبرساز شدن واردات گوشت های آلوده به رادیو اکتیودر چند ماه گذشته  درتماس تلفنی که با  مسئولان سازمان دامپزشکی کشور داشتم  در این تماس مسئولان سازمان دامپزشکی کشور واردات گوشت از اوکراین را تکذیب نکردند.

ایرانپور،ادامه داد: مسئولان سازمان دامپزشکی کشور اظهارداشتند که مقداری گوشت قرمز از اوکراین وارد کشور شده  اما این گوشت ها وارد بازار نشده و به محض ورود به کشور تحویل سازمان انرژی اتمی داده شده است.

وی،ادامه داد: در حال حاضر سازمان انرژی اتمی کشور در حال بررسی و آزمایش این گوشت های وارداتی از اوکراین است تا آلودگی این گوشت ها به تشعشعات رادیو اکتیورا بررسی کند.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس،گفت:در حال حاضر کمیسیون کشاورزی مجلس کنار آزمایشات و بررسی سازمان انرژی اتمی کشور درحال بررسی قاطع و جدی این موضوع است ودرصورت مشاهده هر گونه تخلفی به طورقاطع با این مافیای قاچاق گوشت برخورد قضایی و قانونی می کند.   

گفتنی است،با توجه به اینکه در دولت دهم از  ضعف مدیریتی رنج می بردیم،به طوری که ازسوی این دولت ازیک طرف قاچاق دام زنده از مرزها وازسوی دیگربه علت کمبود دام و گوشت قرمز واردات گوشت های آلوده به جنون گاوی از برزیل و لاشه های پیر بوفالوهای هندی با کیفیت و سلامت بسیار پایین صورت گرفت که حتی در واپسین لحظه های عمر این دولت هم مسئولان بازرگانی برای کنترل قیمت مواد پروتئینی تصمیم به واردات گوشت قرمز از کشور اوکراین گرفتند و ازآنجا که محصولات این کشور با یک سوم قیمت جهانی قابل خریداری است به همین جهت احتمال آن است که دولت دهم ارزانی قیمت را فدای سلامتی مردم کشورکرده باشد.

باتوجه به اینکه براساس آمار گمرک کشور دولت دهم درسال 90 پس از فراگیر شدن تلاطمات قیمت در بازار مرغ، 39 تن گوشت مرغ به ارزش 94 هزار و 552 دلار از اوکراین وارد کرده است به همین جهت احتمال واردات گوشت‌های آلوده به رادیواکتیو از اکراین درواپسین روزهای عمراین دولت نمی تواند فقط یک شایعه محسوب شود.

متأسفانه سازمان دامپزشکی کشوراز چند ماه گذشته برسراعطای مجوز به واردات گوشت از اوکراین درحال مذاکره است واحتمال ورود گوشت هایی که این بارخطر آلوده بودن به رادیواکتیو را دارد مطرح شده است، به گونه ای که ورود احتمالی محصولات گوشتی اوکراینی به کشور در حالی مطرح شده که حتی کشورهای همسایه اوکراین ازجمله روسیه به علت باقی ماندن اثرات حادثه چرنوبیل که انفجار در راکتورهسته ای و انتشار تشعشع رادیواکتیو بوده است حاضربه خرید هیچ محصولی ازاین کشورنیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha