سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تاکید کرد: وقت آن رسیده است که از کمی‌نگری‌ها پرهیز کنیم و به سمتی پیش رویم که بتوان با بالاترین کیفیت پاسخگوی نیازهای جامعه بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سید حسن هاشمی در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، اظهار کرد: طبق تعریف سلامت و سازمان بهداشت،‌ سلامت به سه بخش جسمی، روانی و اجتماعی تقسیم شده است که البته سلامت روانی نیز شامل این تقسیم بندی می‌شود، اما ترجیح این است که پزشکان از این حوزه برخوردار باشند تا اینکه بخواهند در آن مداخله کنند.

وی افزود: حوزه فعالیت دانشگاه علوم پزشکی عمدتا سلامت جسمی و روانی است و در این حوزه درمان و پیشگیری صورت می‌گیرد، اما در هیچ دانشگاهی به حوزه سلامت اجتماعی که از مقوله‌های جدید حوزه سلامت است، پرداخته نمی‌شود و عمدتا در مراکز درمانی و آموزشی این مسئله نادیده گرفته می‌شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اهمیت سلامت اجتماعی شاید به اندازه تعریف خود سلامت مهم باشد، اظهار کرد: هم در سطح فردی و هم در سطح اجتماعی تعریف‌های گوناگونی در وزارت بهداشت برای سلامت اجتماعی شده است و این مسئله از اهمیت فراوانی برخوردار است.

هاشمی با بیان اینکه سلامت فردی به معنی مشارکت سازنده فرد در اجتماع است، گفت: در سطح اجتماعی، جامعه‌ای سالم انتظار می‌رود، به طوریکه جامعه از این راه بتواند با سرعت به افق‌های برتر مادی و معنوی گام بردارد، به عبارت دیگر جامعه ما نیازمند سلامت فردی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کوشش در زمینه سلامت فردی و اجتماعی گرفتاریهای متعددی را دارد، خاطر نشان کرد: در سطح آموزش عالی دانشگاه علوم بهزیستی تنها دانشگاهی است که وظیفه‌اش رفع این مشکلات و دغدغه‌های جامعه است و من از این بابت خوشحالم که این دانشگاه به رفع این دغدغه‌ها پرداخته است.

وزیر بهداشت افزود: جای خوشحالی دارد که این دانشگاه در تمام مقاطع تحصیی دانشجو می‌پذیرد و مراکز تحقیقی و فصلنامه وزینی به نام "رفاه اجتماعی" دارد.

هاشمی خاطر نشان کرد: امیدواریم تلاش‌ها در این دانشگاه با توان مضاعف ادامه پیدا کند و دانشگاه مرجعیت علمی خود را در این زمینه حفظ کرده و گسترش نیز دهد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ما در تهران چهار دانشگاه در زمینه علوم بهزیستی داریم، گفت: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی جایگاهی ممتازتر از سایر دانشگاه‌ها دارد، چراکه این دانشگاه متفاوت از سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور است.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت خودش را در جهت شناسایی مشکلات این دانشگاه و رفع آن موظف می‌داند و هرکاری که از دست این سازمان بربیاید برای ارتقا و رشد این دانشگاه انجام خواهد داد، چرا که این دانشگاه نقش بسیار مهمی در جامعه دارد.

هاشمی با بیان اینکه رییس سابق این دانشگاه با توجه به واقعیاتی که وجود داشت، توانست به خوبی این دانشگاه را اداره کند، گفت: کمال تشکر را از دکتر حسینی داریم و امیدواریم دکتر جغتایی نیز در ادامه این راه موفق باشد و من انتظار دارم دکتر جغتایی در جلب مشارکت اعضای هیات علمی و همچنین کارکنان و دانشجویان اقداماتی را انجام دهد.

وی افزود: وقت آن رسیده است که از کمی نگری‌ها پرهیز کنیم و به سمتی پیش برویم که بتوان با بالاترین کیفیت پاسخگوی نیازهای جامعه بود، چرا که اگر این انگیزه وجود داشته باشد موفقیت‌های دیگری نیز کسب خواهد شد.

وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت گسترش روابط بین الملل در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: با بالا بردن کیفیت در دانشگاه می‌توان روابط بین الملل را با کشورهای منطقه گسترش داد که این مسئله می‌تواند موجب پیشرفت‌هایی در آموزش عالی کشور باشد.

هاشمی با اشاره به اهمیت وجود انجمن‌های علمی در دانشگاه، تاکید کرد: باید از ظرفیت انجمن‌های علمی استفاده شود و این را بدانیم که موفقیت این دانشگاه در گرو همکاری سازمان بهزیستی، وزارت تعاون و شهرداری است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: من اطمینان دارم تجربه طولانی دکتر جغتایی در این دانشگاه و لطف خدا می‌تواند پیشرفت‌های شگفتی را در این دانشگاه رقم بزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha