سلامت نیوز : بررسی گروهی از پزشکان دانمارکی نشان می‌دهد که مصرف داروهای افسردگی در دوران بارداری با خطر ابتلای کودک به اوتیسم مرتبط نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ بر اساس مطالعات پیشین پزشکان آمریکایی و سوئدی مصرف داروهای افسردگی در دوران بارداری احتمال ابتلای کودک به اوتیسم را دو برابر افزایش می‌دهد.

«آندرس وید» از موسسه «استاتنس سرم» در کپنهاگ گفت: در هر دو بررسی پیشین تنها گروه کوچکی از کودکان مبتلا به اوتیسم که مادرشان در دوران بارداری داروهای افسردگی مصرف کرده بودند، مورد مطالعه قرار گرفتند.

به گفته آندرس وید در مطالعه اخیر اطلاعات پزشکی بیش از 600 هزار نوزاد دانمارکی مورد بررسی قرار گرفت که در مجموع مشخص شد ارتباطی میان مصرف داروهای افسردگی در دوران بارداری و خطر ابتلای نوزاد به اوتیسم وجود ندارد.

«کریستینا چمبرز»، مدیر مرکز ارتقا سلامت مادران و رشد نوزاد دانشگاه کالیفرنیا در مورد نتایج این مطالعه گفت: باید بررسی شود تا خطر ابتلا به اوتیسم در کودکان تا چه حد به نوع داروی مصرفی مادران آنان ارتباط دارد و آیا فاکتورهای نهفته دیگر نیز همچون سبک زندگی اشتباه در این وضعیت دخیل هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha