شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 102506
سلامت نیوز : علاوه بر خصوصیات مثبتی که از روغن زیتون به عنوان یک روغن سالم و مفید می شناسیم، کاربردهای دیگری نیز برای آن وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ در این مطلب به برخی کاربردهای جالب این روغن اشاره شده است که شما را به مطالعه این خصوصیات کاربردی دعوت می کنیم.

تمیزکننده دست های آغشته به روغن صنعتی

برای از بین بردن روغن خودرو یا رنگ از دستان تان، یک قاشق چای خوری روغن زیتون و یک قاشق چای خوری نمک یا شکر را روی کف دستان خود بریزید و خوب به هم بمالید. سپس آن ها را با آب و صابون بشویید. این روش نه تنها دستان تان را تمیزتر خواهد کرد، بلکه باعث نرمی بیشتر آن ها نیز می شود.

حالت دهنده مو

اگر موهایی خشک و شکننده دارید و از این موضوع رنج می برید با انجام این کار می توانید موهایی نرم داشته باشید.

نصف فنجان روغن زیتون را حرارت دهید (توجه کنید که نجوشد)، سپس آرام آن را بر روی موهای خود بمالید. بعد از آن موهای خود را با کیسه فریزر بپوشانید و در یک حوله بپیچید. اجازه دهید به مدت ۴۵ دقیقه در همین حالت بماند و سپس آن را با شامپو خوب شست وشو دهید.

تمیز کردن مو

آیا تا به حال به هنگام رنگ کردن ساختمان، مقداری رنگ نیز به موهای شما چسبیده است؟ می توانید در این صورت با به کار بردن یک پنبه آغشته به روغن زیتون و مالیدن آن به موهای خود، رنگ ها را به راحتی پاک کنید.

جلادهنده مبلمان

بازگرداندن درخشش مبلمان چوبی با این روش که در ادامه گفته می شود امکان پذیر است. دو سوم یک بطری خالی شیشه پاک کن را روغن زیتون و یک سوم آن را آب لیمو یا سرکه سفید بریزید.

بطری را تکان دهید تا خوب با هم مخلوط شوند. سپس روی مبلمان مقداری که مورد نیاز است، بپاشید و با دستمال نخی نرم یا دستمال کاغذی آن را پاک کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha