شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴
سلامت نیوز : در شرایطی كه بنابر اعلام مراجع ذیصلاح در بخش اشتغالزایی بیش از 30 درصد جوانان كشور بیكار هستند و حوزه اشتغال در وضعیت مناسبی قرار ندارد، وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی از عدم تمایل و استقبال كارجویان به 5/2 میلیون شغل در كشور خبر می‌دهد. به گزارش خبرنگار ایران، در حال حاضر آمارهای رسمی از مراجع ذیصلاح نشان می‌دهد كه بیش از 3 میلیون و 500 هزار نفر بیكار متقاضی شغل مناسب همراه با درآمد كافی هستند و متأسفانه در 8 سال گذشته به رغم اختصاص بودجه‌های قابل توجه برای ایجاد اشتغال و كارآفرینی در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، هر سال تنها 75هزار شغل ایجاد شده كه برخلاف گزارش‌های ارائه شده از سوی مسئولان پیشین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (دولت دهم) مجموعاً در حوزه فضای كسب و كار كشور می‌توان به 600 هزار شغل ثبت شده استناد كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ؛ بنا بر این گزارش، این وضعیت به عنوان یكی از چالش‌های جدی و واقعیت‌های موجود در بخش كار و اشتغال باعث شده تا مسئولان دولت یازدهم بویژه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی با شناسایی آسیب‌ها و بررسی موانع و مشكلات كلان این حوزه، اقدام به تدوین برنامه‌های كوتاه‌مدت و بلندمدت با رویكرد اهداف و راهبردهای دولت تدبیر و امید در جهت حفظ سطح اشتغال موجود و كمك به افزایش اشتغال پایدار و ارتقای شاخص‌های كلید بازار كار و همچنین اجرایی كردن تكالیف سند چشم‌انداز 1404در بخش اشتغالزایی كنند.

به گفته دكتر علی ربیعی به دلیل اهمیت موضوع، رئیس جمهور اشتغالزایی را نیز در اولویت‌های كار وزرا قرار داده است. وزیر تعاون با تشریح وضعیت اشتغال در كشور گفت: امروز متأسفانه فرهنگ سختكوشی در جامعه افول كرده، باید برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد تا فرهنگ كار در جامعه نهادینه شود. وی با اشاره به نرخ بیكاری اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی منسجم و اصولی نرخ بیكاری را كاهش دهیم و فرهنگ كار و اشتغالزایی را در كشور نهادینه كنیم. در كشور حدود 5/2 میلیون شغل وجود دارد كه مردم تمایلی برای انجام آن ندارند.

عضو كابینه دولت یازدهم افزود:‌ برخی شغل‌ها در كشور وجود دارد كه تمایل چندانی برای حضور در این شغل‌ها از طرف جمعیت جویای كار دیده نمی‌شود و این اتفاق خوبی نیست كه به شغل‌های پایین توجه نمی‌شود، در حالی كه در دنیا همین مشاغل رواج دارند و متأسفانه مشاهده می‌شود كه برخی افراد در خارج به شغل‌های مختلف مشغول می‌شوند اما همان شغل را در ایران انجام نمی‌دهند. ربیعی با اشاره به تلاش دولت برای مهار تورم و بیكاری بیان داشت: رئیس جمهور بشدت نسبت به مسأله تورم حساس است و اشتغالزایی و مهار تورم را از اولویت‌های كاری وزرا اعلام كرده است. گفتنی است در تازه‌ترین اقدام وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای كشور و صندوق مهر امام رضا‌(ع) با اختصاص تسهیلات بانكی در قالب پرداخت وام با سود پایین شرایطی فراهم شده تا كارآفرینان و پشتیبانان مشاغل خانگی در ایجاد اشتغالزایی بتوانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha