شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴
سلامت نیوز : رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در ادامه مناظره با گله از عدم تشکیل جلسات ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: عملاً در کشور چیزی به نام این ستاد وجود ندارد که طاهری در پاسخ یادآور شد آیا با حضور رئیس جمهور در جلسات همه مشکلات حل می‌شود؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سردار علی مؤیدی در برنامه مناظره اعتیاد در مورد مقابله با مواد مخدر گفت: اگر بخواهیم عملکرد دستگاه‌ها را مصداقی بررسی کنیم بعد از گذشت 10 سال باید عملکرد هر کدام از دستگاه‌ها واضح و مشخص باشد. با بررسی عملکرد دستگاه‌ها متوجه می‌شویم که کدامیک کم‌کاری کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه فعالیت مناسب در مرزها و کنترل عرضه مواد مخدر رافع مسئولیت دیگر دستگاه‌ها نمی‌شود، گفت: ما عملاً چیزی به نام ستاد مبارزه با مواد مخدر نداریم.

وی ادامه داد: وقتی که چند سال از آخرین جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر با شرکت اعضای آن و ریاست رئیس جمهور می‌گذرد، عملاً ستاد مبارزه با مواد مخدر تأسیس شده و تنها ما دبیرخانه مبارزه با مواد مخدر داریم.

مؤیدی تأکید کرد: دبیرخانه با ستاد بسیار فرق می‌کند طی چند سال گذشته چند جلسه با حضور ریاست رئیس جمهور تشکیل شده است؟ یک حادثه در کشور رخ می‌دهد و رئیس جمهور سریع آن را پیگیری می‌کند اما این مواد مخدر بلای جان هزاران جوان شده است و رئیس جمهور هیچ کاری نمی‌کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه روحانی در این مدت کوتاه که ریاست ستاد مبارزه با مواد مخدر را برعهده گرفته خوب کار کرده است، گفت:‌ احمدی‌نژاد هم اوایل دوران ریاست جمهوری جلسات ستاد مبارزه با مواد مخدر را تشکیل می‌داد.

مویدی البته در ادامه از تلاش‌های وزیر کشور به عنوان دبیرکل ستاد و طاها طائری قائم مقام دبیرکل تشکر کرد.

طاها طاهری، قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به مؤیدی گفت: قانون اعضای ستاد را مشخص کرده است این انتقاد شما نه تنها به این دوره که در دوره‌های مختلف مطرح شده است.

وی گفت: آیا دولت در تخصیص بودجه سازمان زندان‌ها کم کاری کرده است؟ آیا بودجه نیروی انتظامی را نداده است؟ یا برای سایر دستگاه‌ها کم گذاشته است؟

طاهری با طرح این سؤال که آیا با حضور رئیس جمهور و تشکیل جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر تمام مشکلات حل می‌شود، گفت: چرا خود رئیس سازمان صداوسیما که عضو این ستاد است تاکنون اقدام مؤثری انجام نداده است آیا از قبل نمی‌توانست مانند امروز برنامه‌ای بگذارد و مسئولان مرتبط با اعیتاد را بازخواست کند.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر راه حل مبارزه با اعتیاد را اجتماعی کردن بحث اعتیاد و کشاندن همه افراد جامعه به این مبارزه دانست.

در این لحظه مجری برنامه از طاهری پرسید مردم را چه کسی باید پای کار بیاورد؟

طاهری در پاسخ گفت: همه دستگاه‌هایی که به نوعی در بحث اعتیاد دخیل هستند باید خانواده‌ها را درگیر این موضوع کنند بسیاری از مدیران ما خود خانواده دارند و می‌دانند که چطور باید خانواده را درگیر موضوع اعتیاد کرد.

وی تأکید کرد: ما باید از طریق مدارس، هنرمندان و هر طریق ممکن خانواده‌ها را درگیر موضوع اعتیاد کنیم. آن طور که تاکنون توانسته‌ایم در موضوعات مختلف خانواده‌ها را پای کار بیاوریم.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تأکید براینکه قانون نواقصی دارد، گفت: شیشه چگونه در کشور ما شیشه شد؟ از زمان ورود شیشه به کشور تا تصویب قانونی برای مقابله با آن زمان بسیاری طول کشید و این موجب شد که شیشه، شیشه شود.

طاهری افزود: زمانی که شیشه وارد ایران شد قیمت آن 120 میلیون تومان به صورت وارداتی بود، اکنون قیمت این ماده مخدر 8 میلیون تومان در هر کیلو برای تولید داخل است.

در این لحظه حیدری مجری برنامه گفت: در این موارد تولید داخلی ما عالی است.

طاهری ادامه داد: ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان برای پیشگیری کافی نیست چرا که قانون گفته است اموال حاصل از درآمد قاچاق مواد مخدر مصادره شود و قاچاقچیان نیز راه فرار از این قانون را به خوبی یاد گرفته‌‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha