سلامت نیوز : در دومین مناظره شبکه یک سیما درباره اعتیاد، دیدگاه برخی صاحبنظران کشور در این مورد عنوان شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ در بخش تصویری که نظر صاحبنظران درباره اعتیاد پحش می‌شد، به نقل از حسن روحانی، رئیس‌جمهوری این جمله درج شد که: با توجه به پیدایش تهدیدات نوظهور وقوع تحولات وسیع در عرصه‌های مختلف مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر، روانگردان و پیش‌ساز‌ها ضرورت تحقق اهداف پیش‌بینی شده در اسناد قانونی مبارزه با مواد مخدر بیش از پیش احساس می‌شود.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه نیز گفته است: عمده اعدام‌ها در ایران مربوط به قاچاقچیان کلان مواد مخدر است. چرا که ایران به لحاظ اخلاقی و انسانی خود را موظف به برخورد با سوداگران مرگ می‌داند در حالی که عمده این قاچاق‌ها برای کشورهای اروپایی و آمریکا است.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی، رئیس سابق قوه قضائیه نیز گفته است: مواد مخدر یکی از آسیب‌های اجتماعی است که به سبب همجواری با کشور افغانستان برای ایران پیش آمده و باید برای کثرت پرونده‌های مواد مخدر فکر اساسی شود.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز گفته است: رسانه‌ای شدن معضلات اجتماعی مانند مواد مخدر و اعتیاد، خانواده‌ها را هوشیار و جوان‌ها را مطلع می‌کند. مبارزه با اعتیاد و طلاق یک موضوع ملی است.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری سابق نیز گفته است: موضوع مواد مخدر فراتر از چند قاچاقچی معمولی است و جریان‌های اقتصادی بزرگی پشت آن قرار دارد.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی نیز گفته است: سختگیری‌ها و اقدامات پلیس در موضوع مواد مخدر موجب شده تا قیمت آن 6 برابر افزایش یابد. از سوی دیگر با توجه به این شرایط معتادان نیز به سمت درمان گرایش پیدا کنند.

غلامعلی حداد عادل، رئیس سابق مجلس شورای اسلامی نیز گفته است: کمتر پدیده‌ای به اندازه مبارزه با مواد مخدر دارای ابعاد مختلف است. مواد مخدر تبدیل به بلای حقیقی برای کشور و نسل جوان شده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز گفته است: در تبلیغات مواد مخدر صنعتی، به برطرف شدن مشکلات روحی و جسمی وعده داده می‌شود. اغلب مردم این مواد را نمی‌شناسند و با آثار و عواقب آن آشنا نیستند.

سید‌حسین هاشمی، استاندار تهران نیز گفته است: مردم باید هرکجا معتادی در سطح شهر مشاهده کردند به مأموران نیروی انتظامی اطلاع دهند تا فرزندانمان شاهد چنین صحنه‌هایی نباشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha