سلامت نیوز : قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت:‌ چرا رسانه‌ها واقعیات را به مردم نمی‌گویند، شبکه سلامت راه حل درمان ناتوانی جنسی را برای مردم مطرح کند، رئیس سازمان بهزیستی هم از نگهداری ۷۰ هزار معتاد در کمپ‌های ترک اعتیاد خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ حسین ذبحی، معاون قضایی دادستان کل کشور در پاسخ به اینکه ‌آیا اعتیاد به دلیل فقر فرهنگی است یا اقتصادی، گفت: آنهایی که معتادند فقیر نیستند و قاچاقچیان جزء اعتیاد، فقیر نیستند اما اگر از معتادان تحقیق کنیم می‌بینیم که برای درمان لاغری و برطرف کردن مشکلات جنسی فریب اعتیاد را می‌خورند و این به دلیل فقر فرهنگی است.

طاها طاهری، قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز در پاسخ به این سؤال گفت: به نظر بنده اعتیاد محصول اختلال زیستی، فرهنگی، معنوی و اجتماعی است چرا نباید شبکه سلامت مشکلات ناتوانی جنسی را مطرح کند و واقعیت‌ها را بگوید و درمان این مشکلات را مطرح کند تا افراد به سمت مواد شیشه نروند رسانه باید پای کار بیاید.

حاجبی، مدیر کل دفتر سلامت روانی و اعتیاد وزارت بهداشت نیز گفت: به نظر بنده فقر فرهنگی را باید جایگزین فقر آگاهی و دانش کنیم اینکه در آرایشگاه‌ها تهدید جدی وجود دارد مبنی بر اینکه برای لاغری از شیشه استفاده شود به دلیل فقر آگاهی است. شیشه ماده محرک است و لاغری را بیمارگونه حل می‌کند.

مؤیدی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا نسبت به وقت داده شده در مناظره اعتراض کرد و در پاسخ به این سؤال گفت: با فقر فرهنگی و اقتصادی مخالفم دلیل اعتیاد ناآگاهی است این ناآگاهی از من مسئول گرفته تا بدنه وجود دارد.

هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در مورد این سؤال گفت: فقر فرهنگی و اقتصادی حتماً وجود دارد و به هم گره خورده است اینکه فقر وجود دارد را نباید انکار کنیم تعدادی از فقرا و بیکاران را می‌بینیم که به این سمت می‌روند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 70 هزار نفر در کمپ‌های ما خوابیده‌اند، مراکز DIC هم داریم که به درمان و پیشگیری مشغول است، خیلی زمینه‌ها ایجاد شده اما باید تقویت شوند. بنابراین مجموعه تعاملات اجتماعی و فرهنگی در این مسئله بسیار مهم است.

هاشمی گفت: کسانی که در تولید و توزیع مواد مخدر فعالیت می‌کنند بازاریابی می‌کنند و می‌بینند که ما و رسانه چقدر به جوانان آگاهی دادیم تا دانشجو و محصل برای بی‌خوابی خود شیشه مصرف نکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha