سلامت نیوز : رئیس سازمان بهزیستی گفت: برای ورود مدد‌کاران برای پیشگیری از اعتیاد سنگ‌اندازی‌های زیادی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ همایون هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی در ادامه مناظره با انتقاد از روند ادامه مناظره گفت: اگر مناظره قرار است دوجانبه بین آقای حیدری و یکی از آقایان صورت گیرد ما جلسه را ترک کنیم.

وی ادامه داد: بهزیستی یک سازمان است و من به نمایندگی از این سازمان در جلسه حضور دارم. ما اقدامات خوبی در زمینه پیشگیری انجام داده‌ایم که از آن جمله می توان به تشکیل 5 هزار گروه محله‌محور اشاره کرد.ما کتابهای زیادی را در زمینه پیشگیری از اعتیاد منتشر کرده‌ایم.

در همین زمان حیدری مجری مناظره پرسید: مگر معتاد‌ها کتاب مطالعه می‌کنند؟

وی در پاسخ به این سوال گفت: انتشار این کتاب‌ها برای خانواده‌هاست. مگر سوال شما این نبود که در عرصه پیشگیری چه اقداماتی انجام شده است. انتشار کتاب نیز در عرصه پیشگیری از اعتیاد است.

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: 20 سال است که سازمان بهزیستی در حوزه درمان ورود پیدا کرده است. به عنوان مثال حضور در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها از قبل در دستور کار ما قرار داشت.

هاشمی تصریح کرد: حضور مددکاران آموزشی باید تسهیل شود اما متأسفانه در این راه سنگ‌اندازی‌های زیادی می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال مجری که چه کسی سنگ‌اندازی می‌کند گفت: سنگ‌اندازی می‌کنند، یک روز می‌گویند مراکز درمان اجازه نمی‌دهند و روزهای دیگر با بهانه‌های دیگر.

رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: ما 20 سال کار آموزشی مبتنی بر جامعه انجام دادیم اما دریغ از انسجامی که بین دستگاه‌ها باید وجود می‌داشت.

هاشمی ادامه داد: اما هم‌اکنون نوری ایجاد شده است و فکر می‌کنم در حال حرکت به سمت آموزش بر مبنای مدل مبتنی بر جامعه هستیم که امیدواریم توانمندسازی در این عرصه به خوبی شکل گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha