شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰
سلامت نیوز : قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ۳۳ درصد معتادان و قاچاقچیان مدرک لیسانس و بالاتر دارند، گفت: ۶۸ درصد معتادان دارای شغل هستند و در جامعه به صورت عادی فعالیت می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سردار علی مؤیدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر عصر امروز در برنامه مناظره اعتیاد در مورد آماری که قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد و اینکه در مناظره گفته شد که ما دارای فقر فرهنگی هستیم،‌گفت: من این را قبول ندارم.

وی افزود: ما فقر آموزش و اطلاع‌رسانی داریم و فرهنگ ما فرهنگی قوی و غنی است.

در مقابل طاها طاهری قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: 33 درصد معتادان و قاچاقچیان ما دارای مدرک لیسانس به بالاتر هستند و این نشان می‌دهد که اعتیاد ربطی به فرهنگ ندارد.

وی تأکید کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده یک میلیون و 325 هزار معتاد قطعی در کشور داریم.

طاهری با بیان اینکه دلیل اعتیاد امروزه فقر نیست، گفت: افراد بیشتر به دلیل کارکردهای مواد مخدر به سمت آن کشیده می‌شود که این کارکردها عبارتند از لذت، تفریح و کنجکاوی که ما باید با کارکردهای مواد مخدر مقابله کنیم.

وی افزود: 68 درصد از معتادان ما دارای شغل هستند و آن چیزی که شما در تصاویر نشان دادید فقط شامل 20 درصدی می‌شود که به آخر خط اعتیاد رسیده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha