سلامت نیوز :  نماینده قوه قضاییه در برنامه مناظره اعتیاد با بیان اینکه به دلیل نقص قانون در سال‌های قبل معتادانی که با مقدار کم مواد دستگیر می‌شدند به زندان می‌رفتند و با خود اعتیاد را به داخل زندان می‌بردند در حالی که جای معتادان زندان نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ حسین ذبحی نماینده قوه قضاییه در برنامه مناظره اعتیاد در پاسخ به این سؤال که آیا ما مشکل قانونی در برخورد با معتادان و قاچاقچیان داریم، گفت: ما مشکل نداریم بلکه نقص قانون داریم.

وی ادامه داد: برخوردهای قضایی و انتظامی در مقابله با مواد مخدر مؤثر بوده و کاهش کشفیات و جمع‌ شدن کارخانه‌های تولید شیشه خود گویای این واقعیت است.

نماینده قوه قضاییه در برنامه مناظره در پاسخ به سؤال دیگری درباره این مطلب که گفته می‌شود قاچاقچیان زودتر از مأموران از دادگاه خارج می‌شوند، گفت: زمانی این طور بود که مشکل اساسی ما این بود که معتادان با مقدار کم مواد به زندان راه پیدا می‌کردند و ضمن شلوغ کردن زندان‌ها موجب شیوع اعتیاد در زندان می‌شدند.

ذبحی افزود: در دوره آیت‌الله شاهرودی پیش‌بینی شد که معتادان به زندان نروند و به جایی منتقل شوند که برای آنها در نظر گرفته شده باشد.

وی با اشاره به اینکه این مشکل بعد از اصلاح قانون در سال 89 برطرف شد، گفت: اصلاح قانون موجب شد که این مشکل از ریشه برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha