شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴
سلامت نیوز : رئیس‌ پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به اینکه سونامی و سیل تولید مواد مخدر بیخ گوش ما قرار دارد گفت:اگر قبول داریم که این سیل به راه افتاده، امروز پس از 35 سال زشت است که بگوییم فقر فرهنگی داریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ علی مویدی در پاسخ به اینکه آیا برخورد قضایی متناسب است یا خیر گفت: واقعیتی که امروز در کشور با آن مواجهیم کشور افغانستان است که باید آن را بپذیریم و اینکه سونامی و سیل تولید مواد مخدر با ترفند‌های سیاسی و اقتصادی در مقابل ما قرار دارد.

وی ادامه داد: ما باید این را بپذیریم که دست پنهانی مواد مخدر را در دنیا اداره می‌کند که بیخ گوش ما قرار دارد. بنابراین اگر قبول داریم که این سیل به راه افتاده است، من پلیس، مسئول بهزیستی،‌آموزش و پرورش و غیره امروز پس از 35 سال زشت است که بگوییم فقر فرهنگی داریم.

رئیس‌ پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: ما در حال حاضر در حوزه پلیس صاحب نظر و مدل هستیم و در دنیا به عنوان یک الگو مطرحیم. چرا آقای مسئول سازمان به فقر فرهنگی اشاره دارد؟ آیا ما تجهیزات و امکانات مناسب نداریم؟ به نظر می‌رسد امکانات وجود دارد اما از نظر رسانه‌ها کاری برای آن نشده که باید پاسخگو باشند.

در این میان هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز گفت: احساس می‌شود که تمام این معضلات اجتماعی به دلیل جنگ اجتماعی و فرهنگی است که به راه افتاده است. ما دست‌بوس ملت هستیم اما باید واقعیت‌ها را بگوییم.

وی ادامه داد: مشکل فرهنگی وجود دارد و تغییرات در شهری شدن، مدنیت و تعاملات امروزه بیانگر آن است.

هاشمی گفت: این یک واقعیت است که دچار مشکل فرهنگی شده‌ایم و توهین نیست در حال حاضر منابع علمی از مطالعات و پایان‌نامه دانشجویان آن را نشان می‌دهد که مشکل اساسی در کف اجتماعی داریم. حتی آموزش هم در مقوله فرهنگ جا دارد بنابراین اگر معضل اعتیاد به آموزش و فرهنگ برمی‌گردد باید بپذیریم که مشکلات فرهنگی است.

طاها طاهری قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز گفت: اگر منظور آقای هاشمی این بوده پس قبول داریم که به فرهنگ برمی‌گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha