سلامت نیوز : قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: 105 هزار خودرو که حامل مواد مخدر بوده است کشف شده و 51 هزار و 864 نفر تا امروز بر اثر مصرف مواد مخدر در کشور کشته شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ طاها طاهری در ادامه برنامه مناظره با موضوع اعتیاد در انتقاد به سخنان مطرح شده در این برنامه گفت: به نظر می‌رسد در بخش دسترسی مواد تلاش‌های گسترده‌ای توسط دستگاه‌ها و ارگان‌ها انجام شده است.

وی ادامه داد: طی 24 سال گذشته 28 هزار درگیری میان قاچاقچیان مواد مخدر صورت گرفته است و 7 هزار نفر در این مسیر کشته شده‌اند.

وی ادامه داد: 105 هزار خودرو که حامل مواد مخدر بوده است کشف شده و 51 هزار و 864 نفر تا امروز بر اثر مصرف مواد مخدر در کشور کشته شده‌اند.

طاهری اظهار داشت: بیش از 86 هزار تن از سال 57 تا امروز در افغانستان مواد مخدر تولید شده است که بیش از 8 هزار تن از آن توسط نیروهای ایرانی کشف شده است و این نشان دهنده سیل ویرانگر مواد مخدر به سمت جامعه ایرانی است.

وی افزود: در بحث مقابله با مواد مخدر اختلال‌های جدی وجود دارد و اگر ما عامل انسانی را شبکه قاچاق مواد مخدر بدانیم تاکنون 151 هزار زندانی محکوم به مواد مخدر هستند.

طاهری اظهار داشت: در 24 سال گذشته 64 هزار زندانی محکوم به مواد مخدر داشتیم که تعداد زیادی نیز مجازات شدند.

وی افزود: ما در بخش کشف کالا راندمان بسیار بالایی داشتیم و 400 تن در 7 ماه گذشته کشفیات ما بوده است که این یک رکورد جهانی است اما ما باید به سمت ضربه به سران مواد مخدر در آن سوی مرزها برویم.

طاهری افزود: از سال تشکیل ستاد مبارزه با مواد مخدر 50 میلیون دلار جرایم حاصل از قاچاقچیان اخذ شده است اما قاچاقچیان داخلی سالی 3 میلیارد دلار سود به دست می‌آورند لذا مدل مبارزه با قاچاق باید دچار یک تحول اساسی شود.

وی خاطرنشان کرد: 1600 میلیارد دلار گردش مالی مواد مخدر در دنیا به قدری اقناع کننده است چون سود سرسام‌آوری دارد و ما باید دقت کنیم که 57 درصد از محکومین مواد مخدر آدم‌های جدیدی هستند که در نتیجه وسوسه و سودآوری مواد مخدر به این راه کشیده شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha