سلامت نیوز : معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: ‌در سال ۱۳۱۴ بالغ بر یک و نیم میلیون معتاد در کشور وجود داشت. سال ۵۶ به دو میلیون نفر رسید و امروز یک میلیون و ۳۵۰ هزار معتاد داریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ حسین ذبحی معاون قضایی دادستان کل کشور و نماینده قوه قضاییه در برنامه مناظره گفت:‌ اینکه گفته می‌شود مبارزه با قاچاق مواد مخدر در سال‌های گذشته و روند مقابله با آن مثبت بوده است یا خیر، باید به دستاوردهای این زمینه اشاره کنیم.

وی افزود: آسیب اصلی قاچاق مواد مخدر در کشور به اعتیاد کشیدن اقشار مختلف جامعه است و با مقایسه وضعیت کشور در سال‌های بعد از انقلاب متوجه می‌شویم که هم‌اکنون در چه شرایطی هستیم.

معاون قضایی دادستان کل کشور ادامه داد: تعداد معتادان در سال 1314 بالغ بر یک و نیم میلیون نفر بود که در سال 1334 نیز تقریباً همین تعداد معتاد در کشور وجود داشت.

ذبحی اظهار داشت:‌ در اوایل سال 1357 و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران حدود دو میلیون نفر معتاد در کشور وجود داشت که تقریباً 6 درصد جمعیت کل کشور را تشکیل می‌داد.

وی افزود: در حال حاضر از جمعیت 70 میلیونی کشور ما یک میلیون و 350 هزار نفر معتاد وجود دارد که اگر معتادان تفننی را نیز به آنها بیفزایم معتادان ما باز هم کمتر از سال‌های قبل از انقلاب است.

معاون قضایی دادستان کل کشور ادامه داد: این آمارها در شرایطی است که همسایگی با کشور مانند افغانستان و ورود مواد مخدر به کشور احتمال افزایش آمارها را زمینه را برای رشد این رویه ایجاد می‌کند.

وی افزود: در سال‌های گذشته نا امنی مرزها باعث می‌شد قاچاقچیان از مرزهای سیستان وارد شوند و گروگانگیری کنند اما امروز انسدادها مرزها باعث شده تا از مسیرهای خشکی ناامید شوند.

ذبحی اظهار داشت: من در بازدیدی که از یکی از زندان‌ها داشتم شرایط زندانبانی و ترک را در آن زندان مطلوب دیدم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha