سلامت نیوز : مدیر کل سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: اعتیاد چهارمین عامل مرگ و میر در کشور است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ احمد حاجبی در مناظره تلویزیونی با موضوع اعتیاد گفت: موضوع اعتیاد و چرایی آن در این مناظره مورد بحث است و این پرسش مطرح است که چرا با همه مداخلات انجام شده همچنان این موضوع ادامه دارد و مسئله روز است.

وی ادامه داد: اعتیاد یک نگرانی برای عموم جامعه است و آنها اعتیاد را تهدید کننده می‌دانند.

حاجبی گفت: در حال حاضر پدیده اعتیاد بار بالایی را از نظر ناتوانی و مرگ و میر به خود اختصاص داده و باری که به نظام سلامت وارد کرده پس از سوانح و حوادث و بیماری‌های قلبی و افسردگی رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: در پاسخ به اینکه آیا اعتیاد یک آسیب اجتماعی است باید به خصوصیاتی توجه کنیم در این مورد دو شاخص وجود دارد در مورد اینکه اگر پدیده با ارزش‌های عام جامعه متعارض باشد آن مسئله یک آسیب اجتماعی است که در مورد اعتیاد صدق می‌کند.

حاجبی گفت: همچنین اعتیاد نشان‌دهنده ضرورت و اصلاح در سیاست‌های اجتماعی و اقتصادی را نشان می‌دهد و جامعه‌شناسان معتقدند وجود اعتیاد ناشی از نوعی نابسامانی و ناکارآمدی در جامعه است.

مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: علل و گرایش به اعتیاد عوامل اجتماعی و محیطی، فردی و عوامل خانوادگی مطرح هستند و در عامل اجتماعی و محیطی یکی از نکاتی که مطرح است فقر است و به عنوان یک شاخص بارز در این مشکل اجتماعی مطرح است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha