سلامت نیوز :  اولین کنگره بین المللی اخلاق تولیدمثل و سومین همایش ملی اخلاق در شیوه های نوین درمان ناباروری در جهرم به کار خود پایان داد.

به گزارش سلامت نیوز ؛ دکتر رحیم رئوفی در اختتامیه اولین کنگره بین المللی اخلاق تولید مثل طی سخنانی گفت: طی سه روز برگزاری این همایش حاصل سه ماه تلاش فشرده و 5/1 سال برنامه ریزی بود و خوشحالیم که این همایش خروجی های خوبی در سطح کشور  داشت که همه اینها به دلیل حضور خوب اساتید حوزه و دانشگاه داخلی و خارجی بود.

وی افزود: گرچه دانشگاه ما دانشگاه کوچکی به شمار می رود اما توانستیم اثبات کنیم که از این فرودگاه های کوچک هم می شود پرواز کرد و به همه جای دنیا سفر کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: دبیرخانه اولین کنگره اخلاق تولیدمثل حداقل به مدت 6 ماه به صورت فعال و پویا و مداوم فعالیت کند تا این خروجی های این کنگره را به مقصد اساتید و صاحبان فرآیند برسانیم و حداقل در سه خط دستاورد این همایش نیز برای مقام معظم رهبری فرستاده شود.

رئوفی بیان کرد: خوشحالیم که مشاور مقام معظم رهبری و رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، وزیر بهداشت، روسای کمیسیون های فرهنگی و بهداشت مجلس، استاندار فارس و اساتید برجسته داخلی و خارجی در این همایش حضور داشتند که همه اینها نشان دهنده آن است که این همایش دستاورهای و خروجی خوبی داشته است و از اهمین ویژه ای برخوردار بوده به طوریکه این کنگره در راستای تدابیر رهبر معظم انقلاب در خصوص مباحث جمعیت شناسی گام های خوبی برداشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم خاطرنشان کرد: در همایش های آتی بتوانیم از اساتید و صاحب نظران کشورهای اروپایی و غیرمسلمان دعوت کنیم و از تجربیات و نقطه نظرات آنها بهره مند شده و دستاورهای این همایش را به آنها انتقال دهیم.

وی در پایان از کلیه دست اندرکاران این همایش به ویژه از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی،جامع المصطفی العالمیه، موسسه رواق حکمت، دانشگاه پونای هندوستان، انجمن تخصصی باروری و ناباروری ایران، دانشگاه قم، بنیاد فرهنگی پژوهشی پیمان غدیر همچنین دستگاه های امنیتی و اجرایی شهرستان به ویژه فرمانداری ویژه جهرم و اهالی رسانه که در امر برگزاری این همایش، دانشگاه علوم پزشکی جهرم را یاری کردند تقدیر و تشکر دارم.

کاووس صلح جو دبیر اجرایی اولین کنگره اخلاق تولیدمثل نیز طی گزارشی از مراحل برگزاری این کنگره گفت: بیش از 500 نفر در بخش های علمی و اجرایی در امر برگزاری این همایش با دانشگاه علوم پزشکی جهرم همکاری داشتند.

دکتر صلح جو اظهار کرد: بیش از 20 کارگاه در قالب شش پنل در مدت سه روز برگزاری همایش مهمترین دستاوردهای خود را در حوزه تولیدمثل و ناباروری ارائه کردند.

وی افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در بحث جمعیت شناسی این دانشگاه و سایر همکاران وظیفه خود می دانستند که همچین کنگره ای را در سطح بین المللی برگزار کنیم که بیش از 400 نفر مهمان خارجی و داخلی به صورت ویژه و عادی در مدت برگزاری در برنامه های کنگره در دانشگاه علوم پزشکی جهرم حضور یافتند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جهرم خاطرنشان کرد: از ویژگی های مهم برگزاری همایش همزمانی آن با هفته پژوهش و روز وحدت حوزه و دانشگاه می توان اشاره کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: خروجی این همایش ها زمینه رشد صحیح جمعیت کشور را توسط سایر دست اندرکاران برنامه ریزی خوبی کند.

در خاتمه دبیر اجرایی اولین کنگره اخلاق تولیدمثل درباره نتایج برترین سخنرانان و پوستر اظهار کرد:   در  این همایش 286 مقاله به دبیرخانه همایش رسید که پس از داوری 51 مقاله به صورت سخنرانی و 155 مقاله در بخش ارائه پوستر پذیرفته شد که در بخش سخنرانان محسن رحمانیان، حبیبه غضنفرپور، مرتضی پوراحمد، معصومه گلستان جهرمی و اقبال حیدر حیدری و در بخش پوستر اقدس کریمی، فاطمه فروتن، مریم پورفرید جهرمی، زهرا خدابنده جهرمی و مهران معتمدی از سوی هیئت داوران اولین کنگره بین الملی اخلاق تولید مثل و سومین همایش ملی اخلاق در شیوه های نوین درمان ناباروی با اهدا لوح تقدیر و تندیس کنگره تجلیل بعمل آمد.

یادآور می شود سخنران ویژه اختتامیه کنگره بین المللی اخلاق در شیوه های نوین درمان ناباروری آیت الله سیدسلمان علی نقوی رئیس حوزه علمیه پاکستانی های مقیم ایران با موضوع دیدگاه های(فقهی شیعه و اهل سنت) در زمینه کنترل جمعیت بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha