عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از هزینه های سرسام‌آور ناباروری در کشور گفت: این هزینه ها گاهی تا 10 میلیون تومان نیز می رسد که در این شرایط لازم است با تعامل بین وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی پوشش بیمه ناباروی انجام گیرد.

هزینه درمان ناباروری تا 10 میلیون تومان/ ضرورت پوشش بیمه ای ناباروری
سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از هزینه های سرسام‌آور ناباروری در کشور گفت: این هزینه ها گاهی تا 10 میلیون تومان نیز می رسد که در این شرایط لازم است با تعامل بین وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی پوشش بیمه ناباروی انجام گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ شهلا میرگلوی بیات با تاکید بر ضرورت هرچه سریعتر پوشش بیمه‌ای ناباروری برای زوجین نابارور، افزود: به طور حتم برای اجرای طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده و در نهایت افزوده شدن به جمعیت کشور لازم است تا از زوجین نابارور حمایت شود.

وی ادامه داد: متاسفانه هزینه‌های درمانی زوجین نابارور سرسام‌آور است به گونه‌ای که مشکلاتی زیادی را برای این افراد ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: متاسفانه به دلیل نبودن مراکز تخصصی در برخی شهرستان ها، زوجین نابارور به ناچارمجبور هستند به تهران سفر کرده تا از خدمات این مراکز برای درمان خود بهره‌مند شود؛ در این شرایط علاوه بر هزینه‌های درمان یا اعمال جراحی، هزینه‌های رفت و آمد نیز بر دوش آنها سنگینی می کند.

میرگلوی بیات یادآور شد: باید هرچه سریعتر داروهای زوجین نابارور زیر پوشش بیمه قرار گیرند و حداقل کار این است که بیمه بخشی از هزینه های داروهای ناباروری یا عمل های جراحی را تقبل کند.

وی با انتقاد از اینکه تاکنون بیمه ها نقش مثبتی در پوشش بیمه ای داروهای ناباروری نداشتند، افزود: با وجود آنکه هزینه های درمانی زوجین نابارور در مراکز خصوصی و دولتی متغیر است اما گاهی بیمار باید تا 10 میلیون تومان نیز برای درمان خود پرداخت کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت تامین اعتبار برای پوشش بیمه ای ناباروی، گفت: اعضای این کمیسیون، جلسه ای را با حضور مسئولان وزارت بهداشت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار کردند و در این جلسه نیز بر حمایت از بیماران نابارور تاکید شد اما به طور حتم برای به نتیجه رسیدن چنین جلساتی باید هماهنگی خوبی بین این دو وزارتخانه ایجاد شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha