رییس انجمن رادیولوژی ایران گفت: رادیولوژی چندین سال است كه از تشخیص بیماری فراتر رفته و وارد مقوله درمان بیماری شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر عبدالرسول صداقتــ رییس انجمن رادیولوژی ایران ــ با اشاره به برگزاری بیست و چهارمین كنگره رادیولوژی ایران گفت: طبق مصوبه هیات مدیره انجمن، بیست و چهارمین كنگره رادیولوژی ایران از سوم تا ششم اردیبهشت در محل هتل همای شیراز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور 15 سخنران از كشورهای مختلف در كنفرانس گفت: بالغ بر 15 سخنران از كشورهای اردن، امارات متحده عربی، فرانسه، آمریكا، آلمان، انگلستان، سوئیس ، تركیه، بلژیك و هند در این كنگره شركت كرده كه تا سه تا چهار نفر از این سخنرانان را اساتید ایرانی تشكیل می‌دهند.

دكتر صداقت با اشاره به تعداد مقالات رسیده به دبیرخانه انجمن ، گفت: 114 مقاله از داخل كشور به دبیرخانه ارسال شده است، كه 50 مقاله به صورت سخنرانی و 30 مقاله به صورت پوستر پذیرفته شده است، همچنین تعداد 34 مقاله تایید نشده است.

وی با اشاره به موضوع اصلی كنگره انجمن رادیولوژی بیان كرد : رادیولوژی مداخله‌یی موضوع اصلی كنگره امسال است. چندین سال است كه رادیولوژی از تشخیص بیماریها فراتر رفته و وارد مقوله درمان بیماری شده است، بیشترین وسیله ورود رادیولوژی در قلمرو درمان بیماریها استفاده از رادیولوژی مداخله‌یی است كه از جمله آن می‌توان به آمبولیزاسیون تومورهای پر عروق، تخلیه مجاری صفراوی از راه پوست، تخلیه كلیه از راه پوست، خارج كردن سنگهای صفراوی از راه پوست و درمان واریس پا از طریق لیزر، اشاره كرد.

رییس انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به كارگاههای آموزشی كه همزمان با بیست و چهارمین كنگره رادیولوژی ایران تشكیل می‌شود، گفت: 15 كارگاه آموزشی در جنب این كنگره برگزار می‌شود كه طی سالهای گذشته مورد استقبال فراوانی قرار گرفته است.

وی یادآور شد: پنجم و ششم اردیبهشت همزمان با كنگره رادیولوژی، كنگره پرتوكاران نیز در همان محل برگزار می‌شود. همچنین نمایشگاه جنبی تجهیزات پزشكی شامل آخرین تجهیزات تولید داخل و وارداتی در محوطه‌ای به مساحت دو هزار و 200 مترمربع در جنبه این كنگره دایر می‌شود.

دكتر صداقت با بیان این مطلب كه در اواخر اسفند سال 86 و برای اولین بار غرفه‌ای با هدف شناسایی تواناییهای انجمن رادیولوژی در محل كنگره رادیولوژی اروپا (ECR) در شهر وین دایر شد، گفت: این غرفه با استقبال چشمگیری از سوی شركت كنندگان در كنگره مواجه شد. در این غرفه آخرین جلد از مجله رادیولوژی ایران و شیراز به نمایش گذاشته شد. همچنین آرشیو كامل مجله رادیولوژی طی سه سال گذشته بر روی سی دی ارائه شد.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام شده در این غرفه گفت: چاپ كارت پستالهای تبریك نوروز با هدف معرفی سال نو ایرانی در اروپا از جمله اقدامات فرهنگی این غرفه بود.

رییس انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به انعكاس حضور انجمن رادیولوژی ایران در نشریه روزانه كنگره ECR گفت: حضور انجمن رادیولوژی ایران در این كنگره باعث شد كه رییس آن كنگره از غرفه ایران بازدید داشته كه مجموعه مذاكرات انجام شده منجر به این شد تا انجمن رادیولوژی اروپا نماینده‌ای را برای حضور در كنگره شیراز اعزام كرده و غرفه‌ای با نام «انجمن رادیولوژی اروپا» در شیراز دایر خواهند كرد.

وی گفت: رییس انجمن رادیولوژی اروپا اعلام آمادگی كرده است كه تمام رادیولوژیستهای ایران را به صورت رایگان به عضویت انجمن رادیولوژی اروپا در آورد.

دكتر صداقت با اشاره به مخاطبین اصلی بیست و چهارمین كنگره رادیولوژی ایران گفت: متخصصین رادیولوژی و پزشكی هسته‌ای به عنوان اولین مخاطبین اصلی كنگره خواهند بود همچنین كلیه رشته‌های تخصصی و پزشكان عمومی می‌توانند در این كنگره شركت كنند.

وی گفت: كارگاههای سونوگرافی زنان و زایمان، كارگاه رادیولوژی شكم و دستگاه گوارش، كارگاه در زمینه رادیولوژی اطفال و كارگاه در زمینه PACS (سیستمی برای ذخیره تصاویر در رادیولوژی و امكا ن ارسال این تصاویر در شبكه اینترنت) از جمله كارگاه‌های هستند كه هر ساله با استقبال زیادی روبرو می‌شوند.

رییس انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به همكاری دانشگاه علوم پزشكی شیراز و هتل همای شیراز در برگزاری این كنگره ، گفت: انجمن رادیولوژی ایران مسؤول برگزاری این كنگره است كه در كنار آن بالغ بر 40 شركت تولید كننده و وارد كننده تجهیزات پزشكی است بخش عمده‌ای از بار مالی كنگره را تقبل كردند.

وی در پایان هدف از برگزاری این كنگره را ارائه آخرین دستاوردها در رشته رادیولوژی دانست.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha