شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 102543

اگر تنها یک تغییر برای اینکه روزهای سالم تری داشته باشید، وجود داشته باشد، این است که هر روز به پیاده روی بروید. حتی اگر این پیاده روی، سر زدن به ماشین تان، به سوپرمارکت رفتن یا حتی لذت بردن از طبیعت باشد.

لطفا کمتر بنشینید !
سلامت نیوز : پیاده روی و انجام کارها به صورت ایستاده به تندرستی شما کمک می کند اما اگر فکر می کنید لازمه انجام برخی کارها نشستن و تمرکز کامل روی آنهاست، مطالعه نکات زیر به شما کمک می کند از ابتلا به بیماری های نشستنی جلوگیری کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله هفت صبح ؛ تحقیقات نشان می دهند که سرپا بودن در طول روز می تواند موجب سلامتی بیشتر شما شود، تا اینکه در طول روز کارهای سخت و طاقت فرسا انجام دهید و بقیه روز را بنشینید! در واقع کار در بیرون از خانه تا چند دهه پیش، برای هیچ کسی جز سربازان و ورزشکاران جالب نبود اما امروزه این طرز فکر جدید مهم است، یعنی اگر بتوانید با انرژی و قدرت بیشتری در طول روز زندگی کنید، می توانید بیشتر از افرادی که به باشگاه می روند ولی فعالیتی ندارند تمامی فواید سلامتی را داشته باشید. پس به جای نشستن و انجام دادن کارهایتان، در صورت امکان آنها را در حالت ایستاده انجام دهید.

- سریع تر راه بروید

اگر تنها یک تغییر برای اینکه روزهای سالم تری داشته باشید، وجود داشته باشد، این است که هر روز به پیاده روی بروید. حتی اگر این پیاده روی، سر زدن به ماشین تان، به سوپرمارکت رفتن یا حتی لذت بردن از طبیعت باشد. سریع تر راه رفتن کالری بیشتری می سوزاند، ماهیچه های پا را تقویت می کند، برای قلب، ریه و شش مفید است و تاثیر بسزایی بر منش، انرژی و زنده دلی تان دارد.

- بالا رفتن از پلکان

روزانه از پله ها بالا رفتن به اندازه کافی کالری می سوزاند و شش پوند (3 کیلو) در سال می توانید وزن کم کنید. در واقع از پلکان بالا رفتن به مدت دو دقیقه و 5 روز در هفته به اندازه 36 دقیقه پیاده روی کالری می سوزاند.

ایده هایی برای اطراف خانه

- نظافت روزانه

برای تمیز کردن خانه، منتظر آخر هفته نمانید. هر روز مدت زمانی را به تمیز کردن خانه بپردازید. گردگیری، لباس شستن، جاروبرقی کشیدن و حتی تمیز کردن پنجره ها می تواند مقدار زیادی کالری درست به اندازه دوچرخه سواری بسوزاند. بیشتر از یک ساعت تمیزکاری در هر هفته به اندازه کافی کالری می سوزاند و معادل 2 تا 3 کیلو در سال است.

- تماشای برنامه تلویزیونی و نرمش!

فقط روی مبل و جلوی تلویزیون دراز نکشید. صاف روی مبل بنشینید و کف دست هایتان را به مدت 5 دقیقه محکم به هم فشار دهید و سپس دستتان را از هم جدا کنید، این کار را حداقل 4 بار تکرار کنید. حرکت بعدی: یک پایتان را به موازات زمین صاف کنید و تا جایی که می توانید آن را عقب جلو کنید. در زمان آگهی بازرگانی که از تلویزیونپخش می شود شما این شانس را دارید که از روی مبل بلند شوید و بدونتان را بکشید یا حرکت کنید.

- وسایل آپزخانه را عوض کنید!

به جای استفاده از چاقو برای خورد کردن، از ساطور استعفاده کنید! چرا که سنگینی ساطور موجب ورزش دادن انگشتان، مچ دست و ماهیچه های بازو می شود. همچنین از قابلمه ها و ماهی تابه ها و ظروف چدنی که سنگین تر از ظروف آشپزی استاندارد هستند استفاده کنید.

- آب آشامیدنی تان را درون کوزه نگهداری کنید!

 آب آشامیدنی تان را درون کوزه نگهداری کنید و آن را درون یخچال بگذارذید و هر گاه خواستید آب بنوشید، از آب درون کوزه بنوشید. یک کوزه 3 لیتری پر از آب، بیشتر از 4 کیلو وزن دارد و این وزن برای ورزش دادن مچ و بازوها در هر بار بلند کردن کوزه و آب ریختن از آن کافی است.

- استفاده مفید از پنجره ها!

به جای اینکه در تابستان ها کولر روشن کنید، یاد بگیرد که با چگونه باز و بسته کردن پنجره ها باد را به داخل خانه هدایت کنید! با این کار علاوه بر صرفه جویی در برق، بالا، پایین و هم و باز کردن پنجره ها یک ورزش واقعی است.

ایده هایی برای حیاط خانه

- یک ساعت از هفته را در بیرون از خانه بگذرانید

ترجیحا زمان بیشتری را در بیرون از خانه و هوای آزاد بگذرانید چرا که رابطه مستقیمی بین سلامتی و مقدار زمانی که شما بیرون یا داخل خانه می گذرانید وجود دارد. به این فکر کنید که افرادی که در طبیعت زندگی می کنند پر انرژی تر، موفق تر، شادمان تر و سالم تر هستند. با خود فکر می کنید که در بیرون از خانه چه کاری می توان کرد؟ می توانید به همسایه هایتان سر بزنید، دوچرخه سواری کنید، به آسمان زیبا و پرندگان نگاه کنید، نرمش کنید و کارهای دیگر.

- استفاده از دست

برای جمع کردن برگ ها از روی زمین، از چنگک یا جارو استفاده نکنید. شما می توانید برگ ها را با دست هایتان از زمین جمع کنید، با این کار در هر ساعت 50 کالیر می سوزانید.

ایده هایی برای محل کار

- مکالمه ایستاده!

هروقت خواستید با تلفن صحبت کنید در صورت امکان بایستید یا قدم بزنید. هرگز هنگامی که در حال صحبت کردن هستید، ننشینید.

- ملاقات و پیاده روی!

اگر باید با همکار یا دوست تان در مورد قضیه مهمی صحبت کنید، به جای قرار گذاشتن در کافی شاپ و نشستن، آن را به گردش دعوت کنید و در فضای آزاد راجع به آن قضیه صحبت کنید. فراموش نکنید که کفش های راحت بپوشید.

به جای ایمیل فرستادن یا تلفن کردن به دوستان و همکارانتان، قدم زنان پیش آنها بروید و راجع به مسائلی که می خواستید، با آنها حرف بزنید.

ایده هایی برای بیرون از خانه

- پارک کردن در دورترین نقطه!

آیا می دانید که اگر ماشین تان را در دورترین قسمت پارکینگ پارک کنید، چقدر می توانید ورزش کنید؟ به طور مثال اگر شما در نزدیکترین جای پارک خالی جلوی در ورودی مغازه ای که می خواهید از آن خرید کنید پارک کنید، شاید فقط 20 قدم با مغازه فاصله داشته باشید اما اگر دورتر پارک کنید شاید 200 قدم یا بیشتر با مغازه فاصله داشته باشید. اگر شما دو بار در هفته به خرید بروید، در طول سال نزدیک 40 هزار قدم برداشته اید، که معادل با مقدار زیادی ورزش است.

- حمل بار دستی!

وقتی به فروشگاه می روید و خرید می کنید به جای استفاده از چرخ دستی، آنها را خودتان تا ماشین حمل کنید، با این کار مقدار زیادی کالری می سوزانید. برای بلند کردن پلاستیک ها و حمل آسانتر، توجه داشته باشید که آرنج هایتان در کنار بدنتان باشد و مچ دست هایتان رو به بیرون.

- وسایل نقلیه عمومی

بیشتر اوقات از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. استفاده از اتوبوس یا مترو موجب می شود بیشتر راه بروید و حرکت بیشتر می تواند موجب برخوردهای موثر شود! با این کار می توانید راحت تر وزن کم کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha