شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۴

سلامت نیوز : یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی از لزوم پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی سخن گفت و تاکید کرد: در حالی که خدمات توانبخشی به مراتب هزینه‌های کمتری از دارو و جراحی دارد اما دارای تعرفه نیست.

دکتر بیژن فروغ در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به اینکه تقریبا می‌توان گفت خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه نیست، اظهار کرد: تنها خدماتی که تحت پوشش بیمه قرار دارد فیزیوتراپی است که آن هم بسیار ناقص و ناچیز است.

وی افزود: نظام سلامت بیمار را به سمت استفاده از روش‌های مرسوم درمان مانند عمل جراحی سوق می دهد. در واقع بیمه هزینه تهیه یک ویلچر را نمی دهد ولی هزینه عمل جراحی بیمار را تقبل می‌کند.

مدیر گروه طب فیزیکی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تاکید بر اینکه نظام بیمه ای احتیاج به یک نوسازی و بازسازی دارد، گفت: لازم است خدمات توانبخشی برای مردم تحت پوشش بیمه برود.

فروغ با بیان اینکه بعضی از روش‌های طب فیزیکی هزینه بالایی ندارد، عنوان کرد: به عنوان مثال ممکن است یک بیمار بیاید و ویزیت شود و با آموزش یک ورزش مشکلش برطرف شود.

وی افزود: البته برخی بیماری‌ها پیچیده بوده و نیازمند بکارگیری روش‌های سنگین‌تری هستند. به عنوان مثال برای یک بیمار سکته مغزی فیزیوتراپی و گفتار درمانی لازم است. وی باید ویلچر و یا عصا داشته باشد اما شاهد هستیم که فقط فیزیوتراپی تحت پوشش بیمه است.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی با بیان اینکه به همین علت بیمار ناچار است برای یک جلسه توانبخشی 100 تا 150 هزار تومان پرداخت کند در حالی که این خدمت در سیستم دولتی کم هزینه‌تر است ولی با کمبود در این بخش مواجه هستیم.

فروغ تاکید کرد: در حالی که خدمات توانبخشی به مراتب هزینه‌های کمتری از دارو و جراحی دارد اما دارای تعرفه نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha