گروهی از دانشمندان ایتالیایی برای اولین بار نشان دادند که "هندسه" قلب می تواند به عنوان یک پارامتر بنیادی در اندازه گیری موثر سلامت این اندام مهم مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، محققان دانشگاه "ساپینزا" در رم که نتایج بررسیهای خود را در کنگره کالج کاردیولوژی آمریکا در شیکاگو ارائه کرده اند، نشان دادند که می توان از "هندسه قلب" به عنوان یک پارامتر مهم در تعیین وضعیت سلامت آن استفاده کرد.

این دانشمندان با استفاده از "اکوکاردیوگرام سه بعدی" که امکان تصویربرداری سه بعدی از قلب را فراهم می کند برای اولین بار نشان دادند که شکل قلب براساس نوع "عملکرد" آن تغییر می کند.

به گفته این محققان، اگر بطن چپ به شکل بیضی باشد نشان دهنده عملکرد خوب قلب است در حالی که اگر بطن چپ کروی و گرد باشد می توان احتمال زیادی را در خصوص عملکرد بد قلب در نظر گرفت.

این تحقیق که با شرکت 150 نفر و با کمک تصاویر سه بعدی انجام شد نشان داد که 20 درصد از کسانی که از عملکرد بد رنج می برند، دارای بطن گرد هستند در حالی که عملکرد خوب با شکل بیضی قلب همراه است.

براساس گزارش سایبرمد، تصویربرداری سه بعدی از شکل قلب، یک عملکرد آسان و قابل تکرار است که می تواند به عنوان یکی از شاخصهای مهم سلامت قلب مورد استفاده قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha