سلامت نیوز: متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: کودکان، سالمندان و مبتلایان به بیماری‌های پوکی استخوان و دیابت باید از تردد در سطوح یخ زده بپرهیزند چرا که احتمال سُرخوردن و شکستگی برای این گروه زیاد است.

محمدرضا برزگری بافقی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در زمستان به دلیل یخ‌زدگی سطوح افراد باید از کفش مناسب که کف سُر نداشته باشد استفاده کند. مناسبترین کفش، کفشی است که عاج مناسب داشته باشد.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: کودکان، سالمندان و مبتلایان به بیماری‌های پوکی استخوان و دیابت باید از تردد در سطوح یخ زده بپرهیزند.

برزگری ادامه داد: افرادی که به دیابت مبتلا هستند تعادل خوبی ندارند و هر لحظه امکان دارد در هنگام راه رفتن زمین بخورند. ریسک شکستگی در آنها بالاست؛ همچنین افرادی که مبتلا به پوکی استخوان هستند نیز نباید بر روی سطوح یخ زده راه بروند.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی افزود: کودکان نیز به دلیل عدم تکامل تعادل نمی‌توانند بر روی سطح یخ‌زده تعادل خود را حفظ کنند.

برزگری بافقی تأکید کرد: سالمندان نیز به دلیل تخریب مفاصل، اختلال تعادل دارند و باید در هنگام راه رفتن بر سطوح یخ زده دقت لازم را داشته باشند و بی دلیل در این فصل از منزل خارج نشوند.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ادامه داد: سُرخوردگی طیف بسیار گسترده‌ای از ضربه مغزی، شکستگی استخوان و پیچ خوردگی اعضاء را به دنبال دارد. افراد باید بعد از سُرخوردن بلافاصله به پزشک مراجعه کنند تا تشخیص صحیح داده شود.

وی ادامه داد: اگر آسیب ناشی از سُرخوردگی جزئی بود گذاشتن یخ، بی حرکت نگه داشتن عضو، بالا نگه داشتن آن و مصرف داروهای مسکن تا حدودی موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha