سلامت نیوز:‌ یک متخصص پوست و مو نسبت به روش‌های نادرست برداشتن ناخن مصنوعی هشدار داد و گفت: آب ولرم روش مناسبی برای برداشتن ناخن مصنوعی نیست چرا که مواد و چسب بکار رفته برای ناخن مصنوعی در آب حل نمی‌شود.

دکتر ناصر جودکی در گفت وگو با ایسنا گفت: ناخن مصنوعی راه حل مناسب برای ناخن‌های مریض و مشکل دار نیست بلکه ناخن مصنوعی تنها برای افزایش زیبایی ناخن‌های طبیعی است و برای رفع مشکل و بیماری ناخن بهتر است به پزشک متخصص پوست مراجعه شود چرا که کاشت ناخن مصنوعی مشکل آن را تشدید می‌کند.

وی با بیان این که ناخن‌ها نیاز به تنفس ندارند، اظهار کرد: برخی از افراد با تصور این که به ناخن‌ها تنفس می‌دهند به طور مکرر ناخن مصنوعی خود را برداشته ودوباره اقدام به کاشت ناخن می‌کنند اما این کار موجب عوارضی برای ناخن‌ها خواهد شد.

این متخصص پوست و مو تاکید کرد:‌ در کاشت ناخن مصنوعی همیشه باید یک فاصله کوچک بین پوست اطراف ناخن و مواد کاشت ناخن مصنوعی وجود داشته باشد. در واقع خیلی از عوارض کاشت ناخن مصنوعی در اثر تماس مکرر و مدام مواد ناخن مصنوعی با پوست اطراف ناخن ایجاد می‌شود.

دکتر جودکی توصیه کرد: افراد توجه کنند که عمل کاشت ناخن توسط فردی که آموزشهای اصولی دیده و گواهی انجام این کار را دارد باید صورت گیرد.

وی در رابطه با عوارض احتمالی این اقدام تصریح کرد: آلرژی و حساسیت هم برای فردی که ناخن روی دستش کاشته می‌شود وهم برای فردی که عمل کاشت ناخن را انجام می‌دهد بروز حساسیت و آلرژی در بین این افراد شایعتر است. همچنین گاهی به دلیل از بین رفتن پوست محافظ اطراف ناخن، عوامل قارچی و میکروبی به ناخن نفوذ کرده وباعث ایجاد عفونت می‌شود.

این متخصص پوست و مو با تاکید بر این که هرگز نباید ناخنهای مصنوعی را با اعمال فشار وزور برداشت، بیان کرد: برداشتن ناخن‌های مصنوعی تکنیک خاص خود را دارد و حتما باید توسط فرد متخصص این کار انجام شود.

وی ادامه داد: بسته به نوع ناخن مصنوعی روش برداشت متفاوت است. اما بهترین ماده برای برداشتن ناخن مصنوعی حلال استون است و باید ناخن‌ها به مدت کافی درون ظرف حاوی استون قرار داده شوند این زمان ممکن است بین 30 تا 60 دقیقه باشد.

دکتر جودکی نسبت به برداشته شدن نامناسب ناخن مصنوعی هشدار داد و گفت: این کار می‌تواند باعث جدایی ناخن اصلی از بستر شود. همچنین استفاده از آب ولرم روش مناسبی برای برداشتن ناخن مصنوعی نیست زیرا مواد و چسب بکار رفته برای ناخن مصنوعی در آب حل نمی شود البته روش برداشتن به نوع ناخن مصنوعی بستگی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha