جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 102567
سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص مباحث مطرح شده برای اجرای طرح پزشک خانواده از سال آینده از حل مشکل اعتباری پزشک خانواده خبر داد.

محمدحسین قربانی در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: طرح پزشک خانواده نیاز به کامل شدن زیرساخت های کارشناسی شده دارد تا با دقت نظر اجرایی شود.
 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای صحیح طرح پزشک خانواده مانع پرداخت هزینه های سنگین مردم می شود، خاطرنشان کرد: اجرای صحیح آن به کامل بودن زیرساخت ها و همچنین فراهم بودن امکانات و در نهایت به روز بودن پزشکان بستگی دارد تا عدالت در سلامت با اجرای این طرح برقرار شود.
 

وی با تأکید بر اینکه اجرای پزشک خانواده نیاز به اعتبار مناسب دارد، تصریح کرد: این طرح طی سال گذشته و امسال در برخی از استان ها به صورت آزمایشی انجام شد اما با شکست مواجه شد چرا که منابع مالی برای اجرای آن تامین نشد.
 

قربانی با اشاره به بودجه مناسب بیمه سلامت ایران در لایحه پیشنهادی سال 93 گفت: حمایت بیمه ‌ها در اجرای طرح پزشک خانواده ضرورت دارد که با بودجه خوبی هم که برای بیمه سلامت ایران در نظر گرفته شده امیدواریم این طرح با موفقیت اجرا شود. البته نمی توان در حال حاضر رقمی را برای اجرای این طرح ارائه کرد چرا که هنوز رقم دقیق مشخص نشده است.
 
عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه اعضای این کمیسیون موافق اجرای طرح پزشک خانواده هستند، گفت: البته در اجرای این طرح نباید کمیت فدای کیفیت شود و باید علاوه بر اقدامات کارشناسی منابع مالی نیز در اجرای آن مد نظر قرار گیرد البته تا آنجا که در اطلاع هستیم مسئولان وزارت بهداشت در حال آسیب شناسی اجرای این طرح هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha