سلامت نیوز: رعایت بهداشت دهان و دندان‌ها از عادت‌های رایج و بسیار خوب مردم است که با استفاده از مسواک، نخ دندان و دهانشویه انجام می‌شود. اصل عمل تمیزکردن دندان‌ها به وسیله مسواک (روزی 2 بار) انجام می‌شود و خمیردندان‌ها در این کار نقش کمک‌کننده دارند و باعث محافظت بهتر و بیشتر از دندان‌ها و محیط دهان می‌شوند...


اجزای اصلی تشکیل‌دهنده تمام خمیردندان‌ها مشابه و عبارت است از: ماده کف‌کننده، ماده ساینده، ماده شیرین‌کننده، ماده محافظ، رنگ‌های مجاز، ماده طعم‌دهنده، ترکیب‌های دارویی مثل فلوراید و مواد آنتی‌باکتریال، مواد ضدحساسیت مثل استرانسیوم‌كلراید

خمیردندان‌های کودکان در بسته‌بندی‌های کوچک و با رنگ‌های متنوع و جذاب تهیه می‌شوند. این خمیردندان‌ها فاقد فلوراید هستند چرا که ممکن است به‌وسیله کودک بلعیده شوند. معمولا میزان خمیردندان برای کودک در حد یک نخود است و باید به او یاد داد که خمیردندان یا کف حاصل از آن را نبلعد. همچنین این خمیردندان‌ها مواد ساینده کمتری دارند.

خمیردندان‌های سفیدکننده، 2بار در هفته


این خمیردندان‌ها که اخیرا به بازار عرضه شده‌اند، حاوی ترکیب‌های بیشتری از مواد ساینده هستند و باعث تمیزی و سفیدی دندان‌ها می‌شوند.

بهتر است از خمیردندان‌های سفیدکننده 2 بار در هفته استفاده شود. البته کسانی که دندان‌های سالمی‌ دارند، یعنی دندان‌هایشان پوسیده نیست، تحلیل نرفته و لثه‌هایشان مشکلی ندارد، می‌توانند از این خمیردندان‌ها بیشتر استفاده کنند اما در کسانی که دندان‌هایشان پوسیده است یا مشکل لثه دارند، چون این خمیردندان‌ها حاوی مواد ساینده هستند، می‌توانند باعث ایجاد حساسیت شوند.

اگر کسی در طول روز مدام مسواک بزند، هر بار لازم است خمیردندان هم استفاده کند؟


اصل عمل تمیزکردن دندان‌ها به وسیله مسواک (با تاکید بر روش مسواک کردن و نه نوع و جنس آن) انجام می‌شود و خمیردندان‌ها در این کار نقش کمک‌کننده دارند. هنگام مسواک زدن، باید خمیردندان را طوری روی مسواک قرار دهید که داخل موهای مسواک فرو رود.
منبع: زندگی مثبت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha