عضو شورای عالی داروخانه های ایران، از افزایش حداکثر 15 درصدی تعرفه نسخ دارویی در سال جدید خبر داد.

دکتر رهبر مژدهی آذر، در گفتگو با مهر اظهارداشت: بر اساس آنچه که از سوی سازمان نظام پزشکی کشور اعمال شده است، برای نسخه های از 1250 تومان به بالا، 700 تومان تعرفه فنی دریافت می شود.

به گفته وی، این مبلغ در سال گذشته 600 تومان بوده است.

مژدهی آذر افزود: این تعرفه برای نسخه های زیر 1250 تومان، حداکثر 500 تومان تعیین شده که این مبلغ در سال گذشته 400 تومان بود.

عضو شورای عالی داروخانه های ایران، در عین حال دریافت تعرفه برای نسخه های زیر 1250 تومان را در استانها متفاوت و بر اساس صلاحدید و شرایط استان مربوطه عنوان کرد و گفت: در سال گذشته برای نسخه های زیر 400 تومان هیچ تعرفه ای دریافت نمی شد که این موضوع مورد اعتراض داروسازان قرار داشت.

وی ادامه داد: البته داروخانه ها و داروسازان، رعایت حال بیماران را می کنند و چنانچه نسخه ای که مبلغ آن خیلی ناچیز باشد، تعرفه ای دریافت نمی کنند که البته دریافت تعرفه حتی برای یک قلم دارو نیز که کار فنی در پی دارد، قانونی است.

مژدهی آذر در خصوص اعمال تعرفه های جدید دارویی اظهارداشت: هنوز بخشنامه جدید تعرفه دریافت حق فنی دارو در سال جدید از سوی سازمان نظام پزشکی کشور ابلاغ نشده و تا آن زمان داروخانه ها نمی توانند تعرفه های جدید را اعمال کنند.

عضو شورای عالی داروخانه های ایران، این افزایش تعرفه حق فنی داروها را در سال جدید، بدون در نظر گرفتن نسخه های زیر 400 تومان، 15 تا 16 درصد عنوان کرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha