جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹
کد خبر: 102574

زنان ایرانی درحالی مشكل اضافه وزن دارند كه تحقیقات نشان داده خانه‌داری و انجام كارهای روتین در خانه می‌تواند یكی از راه‌های موثر در كاهش وزن و كالری‌سوزی باشد.

اتو بکشید و کالری بسوزانید
سلامت نیوز:‌ براساس تحقیقات جدیدی كه انجام گرفته خیلی از ما بر این باور هستیم كه تمیزكردن و انجام كارهای خانه به نوعی درمان ذهنی است و این حس را در ما به وجود می‌آورد كه می‌توانیم كنترل زندگی را در دست‌هایمان داشته باشیم...

 علاوه بر این 40 درصد افراد معتقدند ما به انجام كارهای خانه و نظافت معتاد هستیم بنابراین می‌توان «معتادان نظافت» را به عنوان گروه جدیدی از معتادان معرفی كرد. از این موارد گذشته براساس آمار به‌طور میانگین هر زن انگلیسی 16 ساعت در هفته را به نظافت خانه‌اش اختصاص می‌دهد كه این عددیعنی حدود 2 ساعت و 23 دقیقه انجام كار خانه‌داری در طول یك روز!
حالا فكر می‌كنید با در نظر گرفتن فرهنگ ایرانی ما و اخلاق زنان ایرانی این میانگین ساعت كار به چند ساعت در روز و هفته می‌رسد؟ همه اینها را گفتیم كه بگوییم زنان ایرانی درحالی مشكل اضافه وزن دارند كه تحقیقات نشان داده خانه‌داری و انجام كارهای روتین در خانه می‌تواند یكی از راه‌های موثر در كاهش وزن و كالری‌سوزی باشد.

علاوه بر اینها تمیزكردن سطوح بزرگ، گردو غبارها را پاك كردن و حركاتی كه باعث كشیدگی دست‌ها می‌شوند علاوه بر كالری‌‌سوزی روش خوبی برای روی فرم نگه داشتن بازوها هستند. به طور مثال وقتی شما روی تختتان را مرتب یا شیشه‌ای را تمیز می‌كنید یا شستشوهای كوچك مثل شستن جوراب، لباس زیر، پارچه و... انجام می‌دهید باعث می‌شوید بدنتان برای فعالیت‌های كششی آماده‌تر شود. بالا و پایین رفتن از پله‌ها هنگام تمیزكردنشان خود یك حركت ایروبیك محسوب می‌شود. البته همه اینها به شرطی می‌تواند نقطه مثبتی برای سلامت شما به حساب بیاید كه با احتیاط و با در نظر گرفتن ظرفیت بدنی و سنی شما انجام شود. در آخر اینكه شاید برایتان جالب باشد كه نگاهی به جدول كالری‌سوزی كارهای خانه – هم خانه‌داری و هم در فضای بسته- كه سایت weight loss resources.co.uk منتشر كرده نگاهی بیندازید.


منبع:‌هفته نامه زندگی مثبت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha