جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۷
کد خبر: 102581

معمولا موژک‌ها و سیستم مجاری تنفسی افراد سیگاری فلج می‌شود و خوب کار نمی‌کند. به همین دلیل آنها هم در خطر ابتلا به عفونت‌های تنفسی قرار دارند...

چرا شال گردن برای سیگاری ها لازم تر است
سلامت نیوز:معمولا موژک‌ها و سیستم مجاری تنفسی افراد سیگاری فلج می‌شود و خوب کار نمی‌کند. به همین دلیل آنها هم در خطر ابتلا به عفونت‌های تنفسی قرار دارند...

  آیا می‌توان با بستن شال جلوی سرماخوردگی را گرفت یا از آن پیشگیری یا حتی از انتقال آن جلوگیری كرد؟ حقیقت این است كه اگر بخواهید از شال‌گردن برای پیشگیری از سرماخوردگی در روزهای سرد سال استفاده کنید، باید بینی خود را به‌طور کامل با آن بپوشانید.
 انداختن شال‌گردن به‌صورت تزیینی در دور گردن یا استفاده از شال‌های کوچک و باریک، تاثیر چندانی در پیشگیری از سرماخوردگی نخواهد داشت. بهتر است افرادی که زیاد سرما می‌خورند، در روزهای سردتر، بینی و دهانشان را هنگام خروج از منزل یا محل کار به‌طور کامل با شال‌گردن بپوشانند.
معمولا موژک‌ها و سیستم مجاری تنفسی افراد سیگاری فلج می‌شود و خوب کار نمی‌کند. به همین دلیل آنها هم در خطر ابتلا به عفونت‌های تنفسی قرار دارند و استفاده از شال‌گردن برایشان مفید است. افرادی که سابقه سینوزیت‌های مکرر و مزمن دارند، افرادی هستند که یا زمینه آلرژی دارند و مخاط‌های بینی و سینوس‌شان مستعد عفونت است یا اینکه بینی خود را جراحی کرده‌اند و به واسطه همین امر، عملکرد طبیعی مخاط تنفسی و بویایی آنها دستخوش تغییرهایی می‌شود.
 حالا چه شما زمینه آلرژی داشته باشید و چه جراحی بینی کرده باشید، بد نیست که برای جلوگیری از سرماخوردگی‌های احتمالی در روزهای سرد، بینی خود را با شال‌گردن بپوشانید. حواستان باشد که پس از طی دوران سرماخوردگی و بهبود کامل، حتما شال‌گردن خود را بشویید تا آلودگی‌های میکروبی و ویروسی احتمالی باقیمانده در آن از بین برود.
منبع:‌ هفته نامه زندگی مثبت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha