جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۲
کد خبر: 102585
سلامت نیوز:‌ پنیر  معروف به كلسیم زیاد كه استخوان‌های شما را قوی می‌كند .

خاصیت ویژه: پنیر حاوی مقادیر زیادی مناكونونس – نوعی ویتامین K است. آزمایشی بر روی 24 هزار فرد  بین 35 تا 64 سال نشان داد افرادی كه روزانه مقادیر زیادی از این نوع ویتامین را دریافت می‌كنند كمتر در معرض ابتلا به سرطان قرار دارند. علت این امر فعال شدن ژن‌هایی است كه با سرطان مبارزه می‌كنند این نوع ویتامین در مواد غذایی همچون زرده تخم‌مرغ، مرغ و گیاهانی با برگ سبز یافت می‌شود.

سس گوجه‌فرنگی  معروف به لیكوپن كه از قلب شما محافظت می‌كند.
خاصیت ویژه: سس‌هایی كه ماده اصلی آنها را گوجه‌فرنگی تشكیل می‌دهد، حاوی اپیجنین (آنتی اكسیدانی قوی) نیز هستند. این ماده در كرفس، جعفری و بعضی گیاهان دیگر نیز موجود است برطبق یافته‌ها خانم‌هایی كه این ماده را بیشتر مصرف كرده‌اند، كمتر به سرطان تخمدان مبتلا شده‌اند.

ماهی سالمون  معروف به اسیدهای چرب امگا 3 كه منجر به كاهش تری‌گلیسیرید شده و از گرفتگی رگها جلوگیری می‌كند.
خاصیت ویژه: افرادی كه بیشتر از این ماهی یا هر غذایی حاوی امگا 3 مانند مغزها، مصرف كرده‌اند، احتمال ابتلا به بیماری‌های لثه در آنها 20 درصد كمتر است.

  دكتر من دارای اضافه وزن شدید است آیا این به این معناست كه او نمی‌تواند در امور مربوط به سلامت مرا به خوبی راهنمایی كند؟
ممكن است محققان 183 پزشك سلامت را بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیدند كه آنهایی كه چند روز در هفته را فست‌فود مصرف می‌كنند و فعالیت‌ بدنی كمی دارند در مقایسه با پزشكانی كه خود از زندگی سالمی برخوردار هستند، كمتر به بیماران  خود توصیه‌هایی در رابطه با شیوه‌های زندگی سالم می‌كنند. اما نباید فراموش كرد كه علل متعددی برای چاقی وجود دارد، و پزشكان نیز استثنا نیستند. پس فقط به ظاهر پزشك خود اكتفا نكنید. بیشتر به توصیه‌هایی كه او به شما می‌دهد (یا نمی‌دهد) توجه كنید.

اگر پزشك شما در رابطه با موضوعاتی مانند رژیم غذایی و یا ورزش با شما صحبت نمی‌كند، بدون تعارف و خجالت نظر او را در این رابطه جویا شوید. ممكن است او توصیه‌هایی بسیار خوب برای شما داشته باشد یا حتی بتواند تجربیات شخصی خود را در اختیار شما قرار دهد. اما اگر احساس كردید او نمی‌خواهد به شما پاسخ دهد و یا سعی می‌كند نقش رژیم غذایی و یا ورزش را در سلامت كم‌رنگ جلوه دهد، بهتر است به پزشك دیگری مراجعه كنید.
منبع:‌ دنیای زنان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha