سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10260

مدیر کل فرهنگی، اجتماعی سازمان بازنشستگی کشوری گفت: با انعقاد دوره جدید قرارداد بیمه تکمیلی درمان، تعهدات این بیمه در سال جاری در بخش جراحی عمومی و تخصصی به طور متوسط 33 درصد افزایش یافت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، حسن مسافری با بیان این مطلب اظهار داشت: این در حالی است که سهم حق بیمه بازنشستگان برای خود و افراد تحت تکفل و والدین که دارای دفترچه بیمه خدمات درمانی به تبعیت از فرد بیمه شده اصلی هستند همچون سال گذشته یک درصد حقوق آنها است و هیچ تغییری نکرده و سهم سازمان بازنشستگی و دولت نیز دو برابر سهم بازنشسته است.

وی در مورد مبلغ ریالی این افزایش تاکید کرد: مبلغ تعهدات بیمه تکمیلی درمان در بخش جراحی عمومی از یک میلیون و 200 هزار تومان به یک میلیون و 600 هزار تومان و در مورد جراحی تخصصی و فوق تخصصی از سه میلیون تومان به 4 میلیون تومان افزایش یافته است.

مسافری درباره مزیت های قرارداد جدید که از اول فروردین 87 تا پایان سال جاری اعتبار خواهد داشت، افزود: در قرارداد سال جاری تعهدات بیمه در خدمات دیگر از جمله خدمات تشخیصی درمانی و پاراکلینیکی، رفع عیوب انکساری چشم، انتقال با آمبولانس شهری و بین شهری از حداقل 5/16 درصد تا 50 درصد افزایش داشته است.

مدیر کل فرهنگی، اجتماعی سازمان بازنشستگی کشوری یکی دیگر از امتیازات این دوره قرارداد را پرداخت همزمان و یک جای هزینه های مربوط به بیمه سهم اولیه (سهم سازمان بیمه خدمات درمانی) و بیمه مکمل درمان دانست و تصریح کرد: این موضوع منجر به کاهش تردد بازنشستگان به مراکز بیمه ای علاوه بر افزایش تعهدات فوق خواهد شد که در نهایت با هدف افزایش سطح رضایتمندی بیمه شدگان انجام شده است.

مسافری اظهار داشت: این در حالی است که پیش از این ، بیمه شدگان برای دریافت هزینه های درمانی خود ناگزیر به مراجعه های متعدد به سازمان بیمه خدمات درمانی برای دریافت سهم بیمه گر اولیه و شرکت های ارائه کننده بیمه مکمل بودند.

وی به بازنشستگان و وظیفه بگیران مشترک این سازمان توصیه کرد به منظور به حداقل رساندن هزینه درمان در استفاده از بیمه تکمیلی درمان، با دریافت معرفی نامه صادر شده از سوی مرکز طرف قرارداد (شرکت آتیه سازان حافظ) به مراکز درمانی دولتی و بیمارستان های خصوصی طرف قرارداد مراجعه کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha