سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳
کد خبر: 102605
سلامت نیوز : متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: پیاده‌روی به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت و در سه روز از هفته برای سالمندانی که بیماری قلبی و عروقی نداشته باشند بهترین ورزش محسوب می‌شود.

محمدرضا برزگری بافقی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: پیاد‌ه‌روی در فضای مناسب بهترین ورزش برای سالمندان است.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: اگر سالمندی مشکل قلبی و عروقی نداشته باشد باید حداقل هفته‌ای 3 روز به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت در محیط مناسب و به دور از آلودگی هوا پیاده‌روی داشته باشد.

برزگری تصریح کرد: سالمندان در آلودگی هوا به هیچ عنوان نباید در محیط باز پیاده‌روی کنند و در این مواقع بهتر است در محیط‌های بسته پیاده‌روی را انجام دهند.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی به افراد سالمند پیشنهاد کرد: در زمان پیاده‌روی از کفش مناسب استفاده کنند و حتی‌الامکان در سطوح شیب‌دار پیاده نروند و سطوح صاف و هموار را برای پیاده‌روی خود انتخاب کنند.

برزگری ادامه داد: شنا، ورزش‌های آبی، نرمش سبک و ورزش‌های کششی تقویتی برای عضلات با توجه به ملاحظات خاص هر سالمند می‌تواند انجام شود.

وی به سالمندان توصیه کرد: در مواردی که خیابان‌ها و سطوح یخ زده‌اند برای پیاده‌روی از منزل خارج نشوند چرا که اکثر سالخوردگان به دلیل تخریب مفاصل دچار اختلال تعادل هستند و ممکن است در سطوح یخ زده لیز بخورند و دچار شکستگی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha