سلامت نیوز : مدیرکل نظارت بر تبلیغات سازمان نظام پزشکی می‌گوید: آیین‌نامه نظارت بر تبلیغات تجهیزات، ‌جراحی‌ها و مکمل‌های دارویی و غذایی بازنگری می‌شود و بنا داریم واژه «اطلاع‌رسانی» را جایگزین واژه «تبلیغات» کنیم.

شهریار خاقانی در گفت‌وگو با فارس خاطرنشان کرد: جراحی زیبایی طی سال‌های اخیر در کشور افزایش یافته و در تبلیغات اجتماعی و فرهنگی به ویژه در رسانه‌ها شاهدیم که زیبایی را با مناسب و کامل بودن برابر می‌کنند و این مسئله را القاء می‌کنند که تنها کسی توانمند و کاراست که زیبایی دارد.

وی ادامه داد: این تبلیغات برای آنهایی که اعتماد به نفس پایینی دارند، نارضایتی از بدن را دامن می‌زند سبب می‌شود تا افراد جراحی را به عنوان بهترین روش برای زیباتر کردن بدانند.

مدیرکل نظارت بر تبلیغات سازمان نظام پزشکی گفت: رسانه‌ها ناخودآگاه فرایندی را به وجود می‌آورند که افراد به ویژه زنان جامعه تصویر منفی از بدن خود داشته باشند و معمولاً در مجلات و تبلیغات ماهواره‌ای ستاره‌های سینما در کنار برخی پزشکان استفاده از تکنولوژی‌های جدید جراحی را برای متفاوت کردن ظاهر ترغیب می‌کنند.

وی گفت: سازمان نظام پزشکی به عنوان متولی نظارت بر تبلیغات در همین راستا درصدد است تا نظارت بیشتری روی اینگونه تبلیغات داشته باشد و به دنبال تغییر آیین‌نامه تبلیغات هستیم و حتی بنا داریم تا عنوان تبلیغات را تغییر داده و از واژه اطلاع‌رسانی استفاده کنیم چرا که معتقدیم شأن حرفه پزشکی تبلیغات نیست و تبلیغات جنبه‌هایی از اغواگری و اغراق دارد.

وی افزود: همچنین در حوزه تجهیزات پزشکی برای تجهیزاتی که ادعای درمان دارند و مکمل‌های غذایی و دارویی آیین‌نامه کاملی نداریم که باید آنرا بازنگری کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha