سلامت نیوز : سمینار یک روزه «مطالعات بالینی و ایمنی دارو»، روز پنج شنبه 28 آذرماه با حضور جمعی از مسوولان و کارشناسان این حوزه و اساتید مدعو آلمانی و سوییسی در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر فرهاد حاتمی سعدآبادی، دبیر اجرایی سمینار با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: شرکت در این سمینار رایگان بوده و دارای پنج امتیاز آموزش مداوم برای پزشکان عمومی، پزشکان متخصص و داروسازان خواهد بود.

وی تصریح کرد: سمینار مطالعات بالینی و ایمنی دارو با هدف ارتقای دانش و تبادل تجربه در حوزه انجام مطالعات کارآزمایی بالینی متناسب با استانداردهای بین المللی (GCP)، اصول و ساختارهای لازم برای پایش عوارض جانبی دارو، اصول کلی GMP و جایگاه هر یک از این موارد در بحث تولید، ثبت، توزیع و تجویز دارو برنامه ریزی شده است.

حاتمی خاطرنشان کرد: کارآزمایی بالینی یکی از انواع مطالعات پزشکی است که به منظور بررسی اثربخشی و عوارض جانبی داروها و شیوه های درمانی جدید بر روی گروه های انسانی انجام می‌شود و صدور مجوز تولید یا واردات برخی اقلام دارویی توسط سازمان غذا و دارو منوط به انجام کارآزمایی‌های بالینی است. هنگامی کارآزمایی بالینی برای یک فرآورده دارویی بر روی بیماران انجام می‌شود که دانش متقنی از اثربخشی، کیفیت و ایمنی فرآورده آن جمع آوری شده باشد و تاییدیه مقامات سیستم سلامت یا کمیته اخلاق پژوهشی در کشوری که این مطالعات در آن انجام می‌شود، کسب شده باشد.

مدیر مطالعات بالینی شرکت دارویی اکتوورکو خاطرنشان کرد: در این سمینار که روز پنجشنبه در محل ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود، متخصصانی از کشورهای سوئیس، آلمان و مصر و جمعی از مدیران و متخصصان ایرانی این حوزه از جمله رییس دبیرخانه کمیته مطالعات بالینی سازمان غذا و دارو، رییس مرکز کارآزمایی بالینی و سرپرست داروخانه های دانشگاهی دانشگاه تهران و رییس مرکز ثبت کارآزمایی بالینی ایران به تبیین و بررسی آخرین تجارب و دستاوردهای داخلی و خارجی پیرامون محورهای مورد بحث در سمینار خواهند پرداخت.

حاتمی تصریح کرد: سمینار مطالعات بالینی و ایمنی دارو با همکاری علمی و اجرایی دانشگاه های علوم پزشکی تهران و علوم پزشکی شهید بهشتی، مرکز تحقیقات تجویز و مصرف منطقی دارو و شرکت «مرک» آلمان توسط شرکت اکتوورکو برگزار می‌شود. همچنین گواهی شرکت در سمینار به طور مشترک توسط معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران و شرکت مرک آلمان به زبان انگلیسی صادر خواهد شد.

دبیر اجرایی سمینار مطالعات بالینی و ایمنی دارو در پایان از علاقمندان دعوت کرد برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این گردهمایی علمی با دبیرخانه سمینار به شماره تلفن 22062725 تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha