وزارت بهداشت از آمادگی این وزارتخانه برای واگذاری امور آموزشی به همراه پاسخگویی به دانشگاههای علوم پزشکی خبر داد و گفت: سیاست وزارت بهداشت در این زمینه عدم تمرکز است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، دکتر کامران باقری لنکرانی امروز در نشست روسای دانشکده های پزشکی کل کشور افزود: تاکنون اموری که قابل واگذاری بوده است نیز به دانشگاهها تفویض اختیار کرده ایم اما این اختیارات به همراه پاسخگویی بوده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال نوآوری و شکوفایی از سوی رهبر معظم انقلاب، یاد آور شد: این نامگذاری فرصت مناسبی برای وزارت بهداشت است که در حیطه های آموزشی، تحقیقاتی و ارائه خدمات کارهای نوآورانه ارائه دهد.

لنکرانی نوآوری را با خلاقیت متفاوت دانست و گفت: نوآوری معطوف به حل مسئله است و تنها با شناخت مسئله و تلاش هدفمند می توان به نوآوری دست یافت.

وی با تاکید بر ضرورت شناخت درست مسئله و ارائه راه حل ها به خصوص در زمینه ارتقا آموزشی دانشکده ها خاطر نشان کرد: تصمیمات باید به گونه ای گرفته شود که اثر معکوس نداشته باشد.

وزیر بهداشت اظهار داشت: از دانشکده های پزشکی توقع می رود که مشکلات خود را عاقلانه و مدبرانه حل کنند و در همین زمان بتوانند به وزارتخانه و نظام سلامت هم یاری برسانند.

وی افزود: عنوان نوآوری و شکوفایی عنوانی الهام بخش است و باید با توجه به میزان بودجه ای که برای معاونت آموزشی تعیین شده راه های جدید و میان بر پیدا کنیم.

لنکرانی گفت: طرح ارتقاء آموزشی دانشکده های پزشکی باید به روشنی اجرا شود و در این میان باید به تمام وقتی اعضای هیئت علمی و وجود فضای نقادی و ایجاد تفاوت میان اساتید خوب و بد به طور جدی توجه کرد.

وی اضافه کرد: آموزش وظیفه محور که شامل آموزش درمانگاهی، آشنایی با شبکه و آشنایی با ارائه خدمات است نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر بهداشت گفت: روسای دانشکده ها از فرصت آموزشی که در اختیار دارند برای ارتقاء دانشکده های پزشکی و رشته پزشکی عمومی استفاده کنند و اگر برنامه مناسب برای ارتقا ارائه دهند مورد حمایت قرار می گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha