سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۱
کد خبر: 102664
سلامت نیوز : برای نخستین‌بار در اردبیل عمل جراحی پیچیده پیوند دست انجام شد.

فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی و معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بیمار مرد 34 ساله اهل و ساکن اردبیل چند روز پیش به همراه دست چپ کاملاً قطع شده از مچ، بلافاصله به اورژانس بیمارستان فاطمی اردبیل مراجعه کرد که متاسفانه این حادثه دلخراش در اثر بی‌احتیاطی حین کار با اره برقی اتفاق افتاده بود.

یوسف شفائی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص درمان این بیمار، تصریح شد: بعد از معاینه این بیمار و با مشاهده مفصل‌های قابل پیوند مچ دست، بیمار به اتاق عمل انتقال داده شد و عمل جراحی با دو تیم متشکل از یک گروه جراحی پلاستیک و ارتوپد آغاز شد.

وی یادآور شد: ابتدا استخوان و تاندون‌ها ترمیم شد و سپس با استفاده از میکروسکوپ شریان‌ها، وریدها و اعصاب دست قطع شده با حساسیت در مدت زمان شش ساعت ترمیم و به هم پیوند زده شد و در ادامه درمان بیمار به بخش مراقبت‌های ویژه ICU انتقال یافت.

وی در رابطه با تیم جراحی افزود: این عمل مهم، پیچیده و بی‌سابقه که برای اولین بار در استان اردبیل انجام شده با موفقیت صورت گرفته است و حال عمومی بیمار نیز خوب است که در این عمل جراحی وحید صادقی‌فرد متخصص ارتوپدی و  محمدیان متخصص بیهوشی همکاری بسیار ارزشمند و شایان توجهی داشته‌اند.

پزشک معالج بیمار ابراز داشت: مشارکت و کار تیمی در پروسه جراحی‌های پیچیده و حساس بدون تردید ضریب اطمینان و موفقیت اعمال جراحی‌ها را بهتر و مطلوب‌تر نشان می‌دهد و مطئمناً بهترین نتیجه را توام با رضایت‌مندی برای بیماران به دنبال دارد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به فعالیت‌های نیروهای تخصصی و فوق‌تخصصی در خدمت‌رسانی به مردم استان اشاره کرد و یادآور شد: شاید تا به‌حال انجام چنین عمل‌های سنگین و حساس در اردبیل رویایی بیش نبود، ولی امروز با توجهاتی که دانشگاه علوم پزشکی اردبیل داشته و همچنین حضور نیروهای تخصصی و فوق تخصصی و وجود تجهیزات و امکانات مورد نیاز درمانی، پتانسیل ارزشمندی را در اردبیل فراهم کرده که می‌توان اذعان کرد استان اردبیل در راستای رفع نیازمندی‌ها و ارائه خدمات از جایگاه بیمار‌فرستی به سایر استان‌ها به یک منطقه بیمار‌پذیر تبدیل شده است.

این جراح فوق تخصص در خصوص پیوند اعضا و جراحی‌های ترمیمی و پلاستیکی برای گردشگران و اتباع خارجی نیز اظهار امیدواری کرد و گفت: خوشبختانه با فراهم بودن بسترهای لازم و همچنین وجود بخش‌های ویژه با ارائه خدمات ویژه در برخی مراکز درمانی استان، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در رابطه با پذیرش بیماران اتباع خارجی و استان‌های مجاور نیازمند دریافت خدمات درمانی فوق‌تخصصی و تخصصی، مشکلی نخواهد داشت، بنابراین با این وجود توسعه در بخش گردشگری سلامت که جزو سیاست‌ها و اهداف مهم استان اردبیل و دانشگاه محسوب می‌شود به مرور محقق خواهد شد.

وی در پایان وضعیت عمومی بیمار را مطلوب دانسته و ابراز داشت: در حال حاضر به لطف خدا شرایط بالینی بیمار پیوند شده رضایت‌بخش بوده و بعد از 10 روز استراحت و فیزیوتراپی از بیمارستان مرخص شده و به آغوش گرم خانواده باز می‌گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha