سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به همراه فرماندار ساوه و جمعی از مسئولان به منظور بررسی وضعیت تولیدات دارویی داخلی از شرکت‌های «روناک‌دارو» و «رهاوردتأمین» واقع در شهر صنعتی کاوه این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ شهلا میرگلوبیات در حاشیه این بازدید گفت: افزایش کیفیت تولیدات دارویی منجر به توسعه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.

وی جلوگیری از واردات دارویی‌هایی که در کشور تولید می‌شود را گامی مهم در حمایت از شرکت‌های دارویی دانست و اظهار کرد: ساماندهی وضعیت دارویی در کشور از طریق ارتقای کیفیت تولیدات و نیز مدیریت واردات موجب می‌شود تا مردم داروی مورد نیاز خود را به راحتی و با قیمتی به مراتب مناسب‌تر از نوع خارجی آن تهیه کنند.

وی خواستار سیاست‌گذاری تولیدمحور و فرهنگ‌سازی برای مصرف تولید داخلی شد و اظهار کرد: استقلال کشور مدیون تولیدکنندگان است و تولیدکنندگان دارو نیز در راستای خودکفایی و استقلال اقتصادی کشور گام‌های موثری برداشته‌اند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه اضافه کرد: شرکت‌های دارویی داخل کشور در سایه تلاش و خودباوری جوانان فعال و متخصصین توانمند توانسته‌اند با وجود تحریم‌های شدید اقتصادی و با توجه به نیاز کشور موجب ارتقای سیستم درمانی کشور شوند.

وی برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی را موجب رونق تولید و حفظ اشتغال پایدار دانست و گفت: این موضوع باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد.

میرگلوبیات با بیان اینکه باید موانع تولید در کشور برطرف شود، اظهار کرد: دولت باید با برنامه‌ریزی در جهت برطرف کردن این موانع تلاش کند چرا که تولید پایدار زمینه اشتغال و اقتصاد پایدار را فراهم می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha