سلامت نیوز : دیک چنی، معاون اسبق رئیس جمهور آمریکا، پس از پیوند قلب، با کلاه و پیراهن آستین بلند از خود در مقابل سرطان حفاظت می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه ؛ چنی، دو نوع دارو مصرف می کند تا خطر پس زدن عضو پیوندی را کاهش دهد. اما این داروها، او را در معرض ابتلا به سرطان پوست قرار داده اند. پزشکان به او توصیه کرده اند کلاه به سر بگذارد، پیراهن آستین بلند بپوشد و زیر نور آفتاب نایستد.

چنی گفت:«برای این که از ابتلا به سرطان پوست پیشگیری کنم، مجبور شدم نوع لباس هایی که می پوشیدم را تغییر دهم. با سرطان مسابقه می دهم. دوست ندارم شکست بخورم. مصرف داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن، ناتوانم کرده و به راحتی سرما می خورم. چند بار در روز باید دست هایم را بشویم. خوردن غذاهای دریایی را هم به رویایی دست نیافتنی تبدیل شده است.»

بالاخره پس از سال ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری قلبی و انتظاری 20 ماهه، در ماه مارس سال 2012 قلبی تازه به معاون رئیس جمهور آمریکا قلبی تازه پیوند زده شد.

چنی افزود:«عمل جراحی پیوند قلب بدون مشکل به پایان رسید و بعد از مدت ها توانستم بدون نگرانی از تاثیر منفی امواج رادیویی بر پمپی که در قلبم کار گذاشته بودم، با موبایل حرف بزنم، از مایکرو ویوو و ... استفاده کنم. در تمام این سال ها جورج بوش تنها کسی بود که از این موضوع اطلاع داشت.»

او، اکنون، پس از سال ها سیاست ورزی بازنشسته شده و در روستایی در شمال ایتالیا زندگی می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha