دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۱
کد خبر: 102673

سلامت نیوز : گروهی از متخصصان اطفال در آمریکا هشدار دادند که زنان باردار، نوزادان و کودکان به هیچ‌وجه نباید شیرخام که غیرپاستوریزه و غیرهموژنیزه است، مصرف کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ کمیته بیماری‌های عفونی و کمیته تغذیه در «آکادمی پزشکان اطفال» آمریکا اعلام کرد: فروش شیر، پنیر و سایر لبنیات غیرپاستوریزه باید در این کشور ممنوع شود زیرا مصرف آن خطر ابتلا به عفونت‌های خطرناک را در مصرف‌کنندگان بالا می‌برد.

طبق گزارش این دو کمیته، حداقل 97 درصد محصولات لبنی مصرفی در آمریکا پاستوریزه می‌شوند اما در برخی از ایالت‌ها فروش شیر غیرپاستوریزه همچنان قانونی است.

شیرخام می‌تواند حامل باکتری‌های خطرناکی چون E.coli و سالمونلا ناشی از حیوانات بیمار و یا تماس با کود آلوده باشد.

با وجود خطراتی که مصرف شیرخام و غیرپاستوریزه برای سلامتی دارد برخی گروه‌ها همچنان تاکید دارند که مصرف شیرخام با کاهش خطر ابتلا به آلرژی و آسم مرتبط است.

پزشکان همچنین خاطر نشان کردند این ادعا که شیرخام حاوی مواد مغذی است و با پاستوریزه کردن آن، این مواد از بین می‌رود تایید نشده است.

مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا اعلام کرد: از سال 1998 تا 2011 میلادی، 148 بیماری مرتبط با مصرف شیرخام یا محصولات شیرخام گزارش شده که به بستری شدن 284 نفر و مرگ دو نفر منجر شده است.

علاوه بر نوزادان و زنان باردار مصرف شیرخام بر سلامت افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و نیز بر سلامت افراد مسن تاثیر منفی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha