سلامت نیوز : نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و دبیر مجمع نمایندگان استان سمنان، از اختصاص ردیف اعتباری ناچیز به برخی شاخصه های سلامت در بودجه 93 خبر داد.

عبدالرحمان رستمیان در گفت‌وگو با (ایسنا) افزود: سلامت مردم اولویت اصلی در هر کشوری است، در کشور ما نیز از آنجا که در طرح هدفمندی یارانه مقرر شده بود که 10 درصد درآمدهای ناشی از اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها، برای سلامت مردم و در این بخش هزینه شود اما متاسفانه نه تنها این کار انجام نشد بلکه اجرای این طرح سبب شد که مردم هزینه بیشتری برای سهم سلامت خود بپردازند.

وی همچنین در این راستا اظهار کرد: با این روند نه تنها به جهت گیری های برنامه پنجم توسعه نزدیک نشده‌ایم بلکه در مواردی نیز دور شده‌ایم.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث اختصاص بودجه 93 به برخی از شاخصه‌های سلامت، توجه کمتری شده و یا اصلا توجه نشده است تصریح کرد: تامین تجهیزات، آمبولانس‌ها، ماندگاری متخصصین و نیروهای پزشکی در شهرها و روستاهای کوچک از جمله مواردی است که به آنها بودجه کمی اختصاص داده شده است.

دبیر مجمع نمایندگان استان سمنان، همچنین با اشاره به اینکه حرکت و برنامه ریزی‌ها باید به سمت نظام سلامت باشد خاطر نشان کرد: در بودجه 93 برای کالاهای آسیب رسان عوارض کافی مشخص نشده است و این امر سبب می شود به سمت نظام سلامت حرکت نکنیم.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس،با اشاره به انتظارات مردم از نمایندگان مجلس، تصریح کرد: با برگزاری جلسات متعدد در مجلس سعی داریم که این مشکل را در بودجه 93 مرتفع کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha