سلامت نیوز : مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گفت: مهمترین مسئله، مشکل ساختار تشکیلاتی روابط عمومی‌هاست. ما در حد یک نگهبان هستیم و برای جایگاه روابط عمومی‌ها فکری نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ اجلاس مدیران روابط عمومی دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های وابسته با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم عباس زارع نژاد، مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: امیدواریم در این دولت روابط عمومی به جایگاه خود که اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی است برسد چرا که اگر وزارت بهداشت با مسئولیت خطیر و شبانه‌روزی‌ که دارد روابط عمومی زنده و پویا نداشته باشد فعالیت‌هایش اثر‌بخش نخواهد بود.

زارع‌نژاد افزود: امروز روابط عمومی، چشم و گوش و قلب سازمان است و این وظایف نباید نادیده گرفته شود.

وی به ارزیابی از وضعیت روابط عمومی اشاره داشت و گفت: روابط عمومی در رأس دانشگاه نیاز به توسعه دارد و رسالت مهم روابط عمومی آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگ در زمینه سلامت است.

در ادامه نوروزیان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بندر‌عباس گفت: در استان‌های مهاجر‌پذیر هر لحظه و هر فصل با بیماری‌های جدیدی مواجهیم که نیاز به آموزش و فرهنگ‌سازی دارد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بندر‌عباس افزود: ما در حدود 25 درصد در سلامت مردم نقش داریم و تبلیغات شهرداری، سازمان‌های فرهنگی -هنری باید به حوزه سلامت ورود پیدا کند.

وی پیشنهاد داد در شوراهای اسلامی شهرها و روستاها از حضور مشاوران سلامت از دانشگاه‌های علوم پزشکی کمک گرفته شود تا بتوان از آن در فضاهای درون‌شهری استفاده کرد.

نوروزیان به مشاوره سلامت در تلویزیون اشاره داشت و گفت: مشاورانی که در برنامه‌های تلویزیونی برنامه اجرا می‌کنند از بسیاری بیماری‌های نوپدید و نوظهور اطلاعی ندارند و بهتر است این برنامه‌ها در استان‌ها با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی باشد و از پرسنل و کارشناسان دانشگاهی استفاده شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بندر‌عباس تصریح کرد: پربیننده‌ترین و پرمخاطب‌ترین برنامه‌های صدا و سیما برنامه‌های پزشکی زنده است که ما در قبال این برنامه‌ها هیچ هزینه‌ای از صدا و سیما طلب نمی‌کنیم اما برای کوچکترین تبلیغات و آموزش عنوان می‌شود که این بخش خصوصی و وابسته به سروش است و باید این دیدگاه عوض شود و برای فرهنگ‌سازی سلامت کمک شود.

وی به شرکت مخابرات اشاره داشت و گفت: می‌توان با این شرکت تعامل و تفاهمنامه امضا کرد تا بخش سلامت به صورت ویژه و با پیام کوتاه دیده شود.

در ادامه مراسم نامداری مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: مهمترین مسئله، مشکل ساختار تشکیلاتی روابط عمومی‌هاست که ما در حد یک نگهبان هستیم و برای روابط عمومی فکری نشده است.

وی روابط عمومی را از نگهبانی افتراق داد و گفت: نگهبان از حوزه فیزیکی مراقبت می‌کند اما وظیفه ما پاسبانی و پاسداری و رسیدگی به خواسته‌های مردم است و امیدوارم روابط عمومی به جایگاه اصلی خود ارتقا یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha