سلامت نیوز : آلودگی هوای تهران بحرانی دائمی است، با این همه گاهی این معضل در پایتخت و دیگر كلانشهرهای بزرگ كشور به مرحله‌ای می‌رسد كه دولتمردان برای رفع آن خواستار استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در كشور می‌شوند. در این میان اعضای شورای شهر تهران نیز این روزها با ادامه فعالیت كمیته محیط زیست كه در دل كمیسیون سلامت، محیط زیست وخدمات شهری شورای چهارم شكل گرفته و به نوعی میراث به جامانده از شورای سوم تلقی می‌شود می‌كوشند تا با پیگیری مصوبات و راههای جدید باری از دوش مسئولان كشور بردارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ؛ این موضوع دستمایه گفت‌و‌گویی كوتاه با محمد حقانی، رئیس كمیته محیط زیست شورای شهر تهران شد.

برای عملیاتی شدن طرح جامع كاهش آلودگی هوای شهر تهران تاكنون چه اقداماتی را در شورا انجام داده‌اید؟
در حال حاضر كارگروه‌هایی با حضور استادان و صاحبنظران برجسته این رشته در كمیته محیط‌زیست شورا تشكیل شده است.

كارگروه‌های تشكیل شده لزوماً چه فعالیتی را پیگیری می‌كنند؟
قرار نیست طرح جامع جدیدی برای شهر تهران تدوین شود.

در واقع اعضای كارگروههای كمیته محیط زیست تنها با پیگیری مصوباتی كه از پیش در شورای شهر تهران درباره كاهش آلودگی هوا مصوب شده و یا در حال تصویب است و نیز با تكلیف این مصوبات به شهرداری تهران، سعی دارند دولت را در این امر یاری دهند.

چه اقدام كاربردی در شورا درباره كاهش آلودگی هوای تهران انجام شده است؟
با این‌كه عمر زیادی از شورای دور چهارم نگذشته شورا این روزها در حال بررسی برنامه پنج ساله دوم این نهاد شهری است و سعی دارد تا افزایش خطوط مترو، افزایش فضاهای سبز تهران وحمل ونقل عمومی را به عنوان مهمترین برنامه‌های آتی شهرداری تهران پیگیر شود. این موضوع گامی اساسی در جهت كاهش آلودگی هوای تهران خواهد بود.

آیا پیگیری این طرح در حیطه فعالیت شورای شهر است؟
دقیقاً پیگیر لوایحی هستیم كه تا این لحظه در شورای شهر به تصویب رسیده یا در انتظار تصویب هستند و كاری موازی با نهادهای دیگر انجام نمی‌دهیم.
با تشكیل این كارگروهها در دل كمیته محیط زیست، شهرداری ملزم به همكاری با نهادهای دیگر برای كاهش معضل آلودگی هوا خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha