پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10273

دانشمندان از سلولهای پوست بیماران مبتلا به هشت نوع بیماری مختلف، سلولهای بنیادی ساخته اند.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از سایت علمی بی بی سی، دكتر ویلی لنش یكی از محققان دانشكده علوم پزشكی هاروارد گفت: تبدیل سلول های پوست به سلولهای بنیادی روشی است كه در آن قابلیت های زیادی نهفته است  و  به دانشمندان در درك مراحل اولیه بروز ناهنجاریهای ژنتیكی هم كمك كند.

وی افزود :سلولهای پوستی كه به سلولهای بنیادی مبدل شدند از پوست بیمارانی گرفته شد كه مبتلا به بیماریهایی از قبیل هانتینگتون و دیستروفی عضلانی بودند كه دانشمندان معتقدند از این سلولها می توان در درمان بیماریهایی از قبیل دیابت و پاركینسون استفاده كرد.

ویلی لنش گفت: از این سلول ها می توان به جای كنترل علائم و آثار یك بیماری برای بهبود دوباره و بازسازی اندامهای آسیب دیده از آن نیز استفاده كرد.

وی افزود:پزشكان حتی می توانند از سلول های بنیادی بدست آمده از سلول های پوست برای درك بهتر شرایط بروز یك بیماری و یا اختلال سود ببرند، مثلا در بیماریهای قلبی عروقی آنها می توانند با تغییر این سلولهای بنیادی به سلولهای تشكیل دهنده ماهیچه قلب شرایط عضله قلب را پیش از بیمارشدن آن مورد مطالعه قرار دهند و مراحلی را كه به بیماری آن منجر شده است به دقت بررسی كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha