سلامت نیوز : ورزش ممکن است به خوبی دارو برای درمان بیماری قلبی و دیابت مفید و موثر باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محققان آمریکایی و انگلیسی دریافتند که ورزش کردن ممکن است به مانند داروها برای بیماری قلبی و دیابتی موثر و مفید باشد.

محققان در دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی،‌ دانشکده پزشکی «هاروارد پیلگریمز»، موسسه مراقبت‌های بهداشتی در بوستون و دانشکده پزشکی دانشگاه «استانفورد» در کالیفرنیا یک سری تحقیقاتی را در این خصوص انجام دادند.

305 پروژه تحقیقاتی که شامل 340 هزار نفر با یکی از چهار بیماری حملات قلبی،‌ نارسایی قلبی مزمن، سکته قلبی یا پیش دیابت تشخیص داده شدند.

پژوهشگران میزان مرگ و میر از داروهای تجویز شده برای شرایط مشترک خطرناک سلامت را با 57 مطالعه مربوط به 15000 داوطلبی که در برنامه‌های ورزشی ثبت ‌نام کرده بودند را باهم مقایسه کردند.

این یافته‌ها که در مجله پزشکی انگلیس منتشر شد؛ نشان داد که دارو برای افراد با نارسایی قلبی، بهتر عمل می‌کند اما فعالیت بدنی به مانند داروهایی که برای مرز دیابتی‌‌ها تجویز شده موثر بود و حتی آن برای بیمارانی که سکته مغزی کرده بودند؛ بهتر عمل کرد.

محققان همچنین تاکید داشتند با اینکه ورزش کردن به نظر می‌رسد از مصرف داروها در توانبخشی سکته مغزی و دیورتیک‌ها در درمان نارسایی قلبی موثرتر باشد‌، این یافته‌ها باید با توجه به کمیابی داده‌ها و تنظیمات مختلف با احتیاط تفسیر شود.

محققان هشدار دادند که درست است که فعالیت بدنی منظم می‌تواند در بهبود شانس بقا برای بیماران موثر باشد اما بیماران نباید خوردن داروها را بدون توصیه پزشک متوقف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha