سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با تمهیدات اندیشیده شده هم‌اکنون کشور کمبودی در زمینه تأمین واکسن فلج اطفال ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سیدحسن هاشمی ظهر امروز در جریان بازدید از موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده واکسن فلج اطفال مورد نیاز در کشور تأمین شده است و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

وی ادامه داد: برای رفع کمبود این واکسن شش میلیون دز واکسن وارد شد و کمبودها نیز در این زمینه مرتفع گردید.

این مسئول با بیان این که موسسه رازی توانمندی و پتانسیل‌های لازم برای تولید واکسن و سرم دارد افزود: برای اینکه بتوانیم بیش از گذشته از توانایی‌های این موسسه استفاده کنیم باید توجه کافی به این موسسه داشته باشیم.

وی تأکید کرد: این موسسه با تولید واکسن و سرم نقش اساسی در ارتقای سلامت جامعه دارد،‌ لذا باید با برنامه‌ریزی‌های اساسی و توجه کافی به این موسسه در ارتقای تولیدات آن نیز سهم اساسی داشته باشیم.

هاشمی در ادامه سخنان خود با بیان این که این موسسه زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی است خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که بخش قابل توجهی از بازار دنیا به محصولات این موسسه اختصاص یابد.

وی حمایت از این موسسه را گامی مهم در جهت توسعه تولیدات آن عنوان کرد.

بازدیدکنندگان از این موسسه با بخش تولید واکسن‌های ویروسی پزشکی و فرآیند تولید واکسن‌های اوریون، سرخجه و فلج اطفال آشنا شدند.

اخبار تکمیلی از این بازدید متعاقبا اعلام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha