سلامت نیوز : رئیس شبکه هپاتیت ایران با بیان اینکه ایران کمترین میزان ابتلا به بیماری هپاتیت را در سطح منطقه دارد، گفت: در حال حاضر دو درصد جمعیت کشور مبتلا به هپاتیت B و نیم درصد مبتلا به هپاتیت C هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ سید موید علویان امروز 23 آذر جاری در کنفرانس تازه‌های هپاتیت ویروسی که در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد، با بیان اینکه در حال حاضر شیوع هپاتیت نوع B در کشور دو درصد است، گفت: این میزان برابر با یک میلیون و 400 هزار نفر در سطح کشور است.

وی شیوع افراد مبتلا به هپاتیت C را در کشور نیم درصد عنوان کرد و افزود: این میزان برابر با 200 هزار نفر است.

رئیس شبکه هپاتیت ایران با بیان اینکه ایران پایین‌ترین میزان شیوع هپاتیت نوع B و C را در منطقه دارد، افزود: میانگین شیوع هپاتیت C در منطقه بالای سه درصد و هپاتیت B نیز بیشتر از نرم ایران است.

علویان خون سالم و کمی رفتارهای پرخطر را از مهمترین دلایل پایین بودن هپاتیت در ایران عنوان و تاکید کرد: افراد پرخطر مانند دیالیزی‌ها، سیروزی کبدی‌ها که بیشتر در معرض هپاتیت قرار دارند باید در معرض تست­های غربالگیری قرار گیرند.

رئیس شبکه هپاتیت ایران با اشاره به آمار افراد جوان و زیر 20 سال مبتلا به هپاتیت، تصریح کرد: از آنجایی که زنان باردار و نوزادان تحت غربالگری قرار می گیرند لذا شیوع این بیماری در این سنین بسیار کم است.

علویان با بیان اینکه افراد مبتلا به هپاتیت می­‌توانند مانند انسان‌های سالم ازدواج کرده و به فعالیت روزانه خود ادامه دهند، یادآورشد: شبکه هپاتیت کشور متشکل از 50 مرکز تحقیقاتی تلاش خود را در جهت ارتقاء دانش و فرهنگ سازی در این زمینه به کار می­‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha