سلامت نیوز : معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی از ابلاغ نشدن آیین نامه اجرایی افزایش مرخصی زایمان از سوی دولت خبر داد و گفت: این آیین نامه هنوز برای اجرایی شدن به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ نشده است.

حسین زدا در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: آیین نامه افزایش مرخصی زایمان باید برای اجرایی شدن به تامین اجتماعی ابلاغ شود و تا آن هنگام مرخصی زایمان ابلاغی قبل اجرا می شود.

وی گفت: در حال حاضر مرخصی زایمان 6 ماه است و برای اینکه زنان بتوانند از مرخصی 9 ماهه بهره‌مند شوند باید ابتدا ابلاغ و سپس اعتبار مورد نیاز برای آن در نظر گرفته شود.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: برای اجرای مرخصی زایمان 9 ماهه تا پایان سال 170 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و چنانچه بخواهیم این مصوبه را در سال آینده اجرا کنیم نیازمند 270 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

زدا درخصوص اینکه در بودجه سال جاری اعتباری برای اجرای آیین نامه افزایش مرخصی زایمان در نظر گرفته نشده است، گفت: هر زمان که این مصوبه ابلاغ شود بودجه مورد نیاز آن نیز از سوی دولت اختصاص پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی آمادگی کامل برای اجرای این آیین نامه را دارد اما برای اجرا باید مصوبه به ما ابلاغ شود که امیدواریم این موضوع سریعتر محقق شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha