سلامت نیوز : یک روانشناس با تاکید بر اینکه آموزش رسمی به کودکان زیر شش سال توصیه نمی‌شود، گفت: آموزش کودکان در این سنین بایستی غیر رسمی و در قالب بازی و سرگرمی باشد.

دکتر جهانگیر کرمی در گفت وگو با (ایسنا) ، با بیان اینکه برای آموزش تعاریف متفاوتی وجود دارد، گفت: آموزش کودک از بدو تولد از طریق دیدن، شنیدن و سایر اندام‌های حسی او انجام می شود، اما آنچه آموزش رسمی نامیده می شود تنها باید در سنین خاصی انجام گیرد که کودک توان پذیرش آنها را داشته باشد.

این دکترای روانشناس معتقد است: اگر آموزش های رسمی در سنین پایین به کودک ارائه شود می تواند اثرات نامطلوبی داشته و سبب دلزدگی کودک از یادگیری شود.

کرمی افزود: استفاده از آموزش‌های رسمی در سنین پایین سبب می‌شود تا نگرش کودک نسبت به یادگیری تغییرکرده و حس کنجکاوی او ضعیف شود و علاقه او نسبت به یادگیری در سنین بالاتر از بین برود.

وی معتقد است، آموزش کودکان در سنین پایین نباید جنبه رسمی داشته باشد و بایستی به شکل بازی و سرگرمی باشد.

این عضو هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه معتقد است: آموزش‌هایی نظیر آموزش زبان انگلیسی برای کودکان با سن پایین توصیه نمی شود، چرا که کودک باید در وهله اول زبان مادری‌اش را به درستی بیاموزد.

کرمی گفت: آموزش مدون و رسمی با فشار و اجبار در سنین زیر شش سال به هیچ وجه نمی تواند پاسخگو باشد و لذا پرداختن به آن توصیه نمی شود.

وی افزود: آموزش های رسمی به کودکان بایستی از سنین شش سالگی به بعد آغاز شوند و در سنین قبل از آن بایستی نسبت به رشد حس کنجکاوی از طریق بازی، رشد مهارتهای ارتباطی، اجتماعی و ... در کودک تلاش شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha