‌درمان دارویی سرطان با بروز واکنش‌های مزمن پوستی مرتبط است

۱۳۹۲/۰۹/۲۳ - ۱۴:۴۴ - کد خبر: 102826

سلامت نیوز : مقامات رسمی بهداشت کانادا و سوییس طی بیانیه‌ای اعلام کردند؛ داروی "Xeloda" که برای درمان سرطان پیشرفته پستان و روده بزرگ به کار می‌رود گاهی اوقات با بروز واکنش‌های پوستی مزمن مرتبط است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ بیماران مصرف کننده این دارو واکنش‌های پوستی مزمن مانند شرایط پوستی خطرناک به نام سندرم استیون جانسون یا نکرولیز اپیدرمال سمی را گزارش دادند.

علائم و نشانه‌های این حساسیت بالا به دارو شامل علائم شبه آنفلوانزا، تب، خارش پوست، زخم‌های دهانی دردناک، جوش‌های پوستی قرمز یا ارغوانی رنگ است که حالت تاول و تکثیر پیدا می‌کند و معمولا با سوزش، خارش و ترشحات چشم همراه است.

مرکز سلامت کانادا با اعلام این گزارش و تاکید بر نادر بودن علائم به بیماران توصیه کرد که به محض تجربه هریک از این علائم و نشانه‌ها حتما به پزشک خود مراجعه کنند.

نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
0.13059s, 19q