سلامت نیوز : رئیس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت می‌گوید: در حال رایزنی برای اجرای آزمایشی طرحی برای غربالگری سرطان‌های زنان در کشور هستیم و امیدواریم تا یک ماه آینده موافقت نهایی را برای اجرای این طرح بگیریم.

مطهره علامه در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: از آنجایی که پیشگیری در خط مقدم سلامت قرار دارد و همواره هزینه کمتری را نسبت به درمان در بردارد در همین راستا برای بررسی وضعیت سلامت مردان میانسال 30 تا 59 سال به صورت آزمایشی خدمات سلامتی در 5 دانشگاه علوم پزشکی کشور به صورت آزمایشی در حال اجرا است.

وی ادامه داد: اندازه‌گیری وزن، قد، چاقی، میزان فعالیت فیزیکی، استعمال دخانیات، اندازه گیری و ثبت فشار خون، دیابت، چربی خون و بیماری‌های روانی و مفصلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی گلستان،‌سبزوار، قم، ارومیه و اهواز در حال اجرا است که در صورت نتیجه‌گیری مثبت بنا داریم تا پایان سال 93 این طرح را در سراسر کشور گسترش دهیم.

رئیس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت گفت: برای بررسی سلامت زنان میانسال ایرانی نیز طرحی با عنوان «صبا» از چند ماه اخیر در سراسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به اجرا درآمده که خدمات سلامت عمومی و مختص بانوان در آن لحاظ شده است.

به گفته علامه در صورت تأمین بودجه و توافق با برخی سازمان‌ها طرح غربالگری سرطان‌های زنان نیز در دست بررسی است و در صورت نهایی شدن تا یک ماه آینده جزئیات آن اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha